Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Audi A1 2018 má vsadit na evoluční design, takhle by mohlo vypadat (ilustrace)
15.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nástupce nejmenšího modelu z Ingolstadtu bude agresivněji stylizovaný. Dorazí s platformou MQB, tříválcovými motory a prakticky bez tlačítek v kabině.
První generace Audi A1 se brzy stane služebně nejstarším vozem německé automobilky. Na sklonku předloňského roku jsme se sice dočkali faceliftu, nicméně hatchback samotný je na trhu již od roku 2010. Není tedy divu, že se začíná stále častěji mluvit o nástupci, který ovšem s poukazem na zmiňovanou modernizaci dorazí nejspíše až v přespříštím roce. Pár informací o něm ale již máme, stejně jako na světlo světa vykoukla neoficiální ilustrace. Bleskurychlé představení dosud známého a pravděpodobného tedy zvládneme.
Začít můžeme designem, který nejspíše nepřekročí meze očekávaného. Než radikální změny je na místě očekávat evoluci současné siluety, jenž bude spojena s novým ztvárněním jednodílné čelní masky avizované konceptem Prologue. Dočkat bychom se měli také ostřeji střižených světlometů a přepracovaných nárazníků. Pomalu by se tak dalo hovořit o faceliftu, nicméně pod povrchem se toho bude měnit daleko více - stávající platformu PQ25 totiž nahradí modulární architektura MQB A0.
S těmito škatulaty bude souviset zvětšení rozměrů a tedy i více prostoru pro posádku. V motorovém prostoru oproti tomu můžeme očekávat jen přítomnost maloobjemových agregátů, zejména pak těch tříválcových. Čtyřválec nejspíše zůstane vyhrazen pouze verzi S1, případně pak možným dalším karosářským verzím. Audi se totiž s novou generací chce více postavit Mini, podle spekulací by tedy měl dorazit nejen crossover, ale také kabriolet.
Nakolik se jedná pouze o dohady a nakolik o realitu, to je zatím sporné. Nicméně příchod verze s vyšší světlou výškou by mohl být spojen s implementací pohonu všech kol, kterého by se vyjma manuálních a automatických převodovek dočkal také základní hatchback. Opět však jde pouze o zvěsti, jedinou jistotou je tak jen vyšší konektivita a interiér prakticky oproštěný o veškerá tlačítka, jenž nahradí dotykové displeje.
Nové Audi A1 by se mělo dočkat jen evolučního designu s ostřeji stylizovanou přídí
Ilustrace: Theophilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 7 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 3 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 4 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 6 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 7 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 18:40 - Brus
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 18:39 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus