Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Audi A1 2018 má vsadit na evoluční design, takhle by mohlo vypadat (ilustrace)
15.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nástupce nejmenšího modelu z Ingolstadtu bude agresivněji stylizovaný. Dorazí s platformou MQB, tříválcovými motory a prakticky bez tlačítek v kabině.
První generace Audi A1 se brzy stane služebně nejstarším vozem německé automobilky. Na sklonku předloňského roku jsme se sice dočkali faceliftu, nicméně hatchback samotný je na trhu již od roku 2010. Není tedy divu, že se začíná stále častěji mluvit o nástupci, který ovšem s poukazem na zmiňovanou modernizaci dorazí nejspíše až v přespříštím roce. Pár informací o něm ale již máme, stejně jako na světlo světa vykoukla neoficiální ilustrace. Bleskurychlé představení dosud známého a pravděpodobného tedy zvládneme.
Začít můžeme designem, který nejspíše nepřekročí meze očekávaného. Než radikální změny je na místě očekávat evoluci současné siluety, jenž bude spojena s novým ztvárněním jednodílné čelní masky avizované konceptem Prologue. Dočkat bychom se měli také ostřeji střižených světlometů a přepracovaných nárazníků. Pomalu by se tak dalo hovořit o faceliftu, nicméně pod povrchem se toho bude měnit daleko více - stávající platformu PQ25 totiž nahradí modulární architektura MQB A0.
S těmito škatulaty bude souviset zvětšení rozměrů a tedy i více prostoru pro posádku. V motorovém prostoru oproti tomu můžeme očekávat jen přítomnost maloobjemových agregátů, zejména pak těch tříválcových. Čtyřválec nejspíše zůstane vyhrazen pouze verzi S1, případně pak možným dalším karosářským verzím. Audi se totiž s novou generací chce více postavit Mini, podle spekulací by tedy měl dorazit nejen crossover, ale také kabriolet.
Nakolik se jedná pouze o dohady a nakolik o realitu, to je zatím sporné. Nicméně příchod verze s vyšší světlou výškou by mohl být spojen s implementací pohonu všech kol, kterého by se vyjma manuálních a automatických převodovek dočkal také základní hatchback. Opět však jde pouze o zvěsti, jedinou jistotou je tak jen vyšší konektivita a interiér prakticky oproštěný o veškerá tlačítka, jenž nahradí dotykové displeje.
Nové Audi A1 by se mělo dočkat jen evolučního designu s ostřeji stylizovanou přídí
Ilustrace: Theophilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Velké SUV Renaultu jako nové propadlo. Jako ojeté je na tom snad ještě hůř, stojí ale pakatel
2.10.2024 - Škoda pod tlakem odpískala své absurdní plány. Elektrická Octavia se odkládá, smrt spalovacích modelů též, šéfové přiznali barvu
3.10.2024 - Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024 - Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.