Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Toyota Supra vznikla jen díky šéfovi VW, Japonci mu za to teď otevřeně děkují
14.11.2019 | Mirek Mazal
Jakkoli to může znít zvláštně, bez generálního ředitele Volkswagenu by dnes Toyota neměla novou Supru oceněnou Zlatým volantem. Přiznal to přímo šéf jejího vývoje.
Kontroverzní čtvrtá generace Toyoty Supra byla tento týden zvolena nejlepším současným autem ve své kategorii v anketě Zlatý volant 2019. Odměnu za odvedenou práci převzal viditelně nadšený šéfinženýr Tetsuya Tada, kterého doprovázel asistent vývoje Masayuki Kai. Pánové poděkovali a v závěrečné řeči nezapomněli připomenout zásluhy obou zúčastněných z automobilek, tedy BMW a Toyota, které na vývoji stále čerstvé novinky léta spolupracovaly.
Tada s pohárem v ruce zmínil velký přínos mnichovských kolegů, proto očekávaně vyzdvihl generálního ředitele BMW Olivera Zipseho a od publika si potlesk vysloužil i šéf bavorských designérů Adrian van Hooydonk. Zvláštní poděkování si ale japonský řečník nechal na konec. A nepatřilo nikomu jinému než Herbertu Diessovi, šéfovi koncernu Volkswagen - jen díky němu prý mohla nová Supra spatřit světlo světa.
To zní dnešní optikou hodně zvláštně, však VW neměl a nemá s vývojem ani výrobou nové Supry co do činění. Stalo se snad něco na pozadí, co nám uniklo? Kdepak, jen nesmíme zapomínat na to, že Diess nestrávil celý život u VW a do roku 2015 byl šéfem vývoje v BMW. Spolupráce na přípravách Toyoty Supra a BMW Z4 začala už před sedmi lety a právě tehdy sehrál Diess klíčovou roli. Neprojevit prý nadšení pro celý projekt, ani jedno z těchto aut už by nevzniklo. „Díky podpoře pana Diesse jsme to zvládli, děkuji,“ prohlásil Tetsuya Tada před publikem. Velké gesto adresáta potěšilo, později se i nechal zvěčnit po boku Tady a nového šéfa BMW Zipseho se Zlatým volantem pro Supru.




Herbert Diess (nyní v čele VW) byl u prvních námluv Toyoty a BMW a prosadil realizaci celého projektu
Šéf vývoje Supry jménem Tetsuya Tada mu za to veřejně poděkoval
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 3 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 4 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 6 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 7 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva