Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr
8.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prius má na trhu především zanechat otisk, líbit se nemusí. A Toyota je ráda za jeho využití coby taxíku, přináší to prý cenné zkušenosti.
Čtvrtá generace Toyoty Prius nás po vizuální stránce zrovna nenadchla, však si získala své čestné místo i mezi nejošklivějšími auty roku 2015. Novinka tak svým designem zástupy zákazníků do showroomů nenaláká, a to ani ve srovnání s předchůdcem, který taktéž neplatil za etalon krásy. Japonská automobilka ale nyní říká, že nadšení zákazníků ze vzhledu ani vyvolat nechtěla - prý při vývoji stavěla (i přes mnohá jinak vyznívající prohlášení) funkci nade vše. Prý ani není podstatné, aby šlo o prodejní trhák, význam Priusu se skrývá v něčem docela jiném.
„Prius je pro Toyotu extrémně důležitým vozem, nikoliv však v rámci prodejů,“ uvedl na adresu novinky šéf australského marketingového oddělení značky Tony Cramb. „Prodejní čísla nejsou pro tento konkrétní model tím, oč tu běží. Jde o to zanechat na trhu otisk. Jde o představení techniky publiku, nikoliv snahu být lídrem prodejů. Po stránce hybridní technologie ovšem Prius naším lídrem zůstává.“
Kromě toho Cramb dodává, že pro Toyotu jsou podstatnou zákaznickou skupinou taxislužby. Opět však nejde o dosažení enormního objemu. „Ročně se taxíků prodá (v Austrálii - pozn. red.) okolo 3 000 vozů z celkového množství 1,1 milionu aut. Není to tedy velká část trhu, pro nás je ale opravdu velmi důležitá, neboť taxikáři představují naše vozy lidem. Zároveň jsou pro nás zdrojem informací o vysokém nájezdu kilometrů, kterého jejich exempláře dosahují.“
Bude tedy zajímavé sledovat, jak se registrace nové Toyoty Prius vyvinou a jak na daný stav bude značka reagovat. A nikoliv jen v Austrálii, ale také v Evropě, kde prodejní vrchol nastal v letech 2008 až 2010, kdy bylo každoročně prodáno přes 40 tisíc kusů. Předloni a loni však již registrace poklesly na pouhých 8 162 vozů, respektive 7 638 exemplářů. Crambovo prohlášení nám tak připadá spíše jako pootevřená zadní vrátka pro případ, že by novinka selhala, ale třeba je budete vnímat jinak...
Prodeje Toyoty Prius v posledních letech zejména v Evropě klesají. Možná i proto značka od nové generace nečeká, že přepíše rekordy
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před hodinou - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva