Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr
8.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prius má na trhu především zanechat otisk, líbit se nemusí. A Toyota je ráda za jeho využití coby taxíku, přináší to prý cenné zkušenosti.
Čtvrtá generace Toyoty Prius nás po vizuální stránce zrovna nenadchla, však si získala své čestné místo i mezi nejošklivějšími auty roku 2015. Novinka tak svým designem zástupy zákazníků do showroomů nenaláká, a to ani ve srovnání s předchůdcem, který taktéž neplatil za etalon krásy. Japonská automobilka ale nyní říká, že nadšení zákazníků ze vzhledu ani vyvolat nechtěla - prý při vývoji stavěla (i přes mnohá jinak vyznívající prohlášení) funkci nade vše. Prý ani není podstatné, aby šlo o prodejní trhák, význam Priusu se skrývá v něčem docela jiném.
„Prius je pro Toyotu extrémně důležitým vozem, nikoliv však v rámci prodejů,“ uvedl na adresu novinky šéf australského marketingového oddělení značky Tony Cramb. „Prodejní čísla nejsou pro tento konkrétní model tím, oč tu běží. Jde o to zanechat na trhu otisk. Jde o představení techniky publiku, nikoliv snahu být lídrem prodejů. Po stránce hybridní technologie ovšem Prius naším lídrem zůstává.“
Kromě toho Cramb dodává, že pro Toyotu jsou podstatnou zákaznickou skupinou taxislužby. Opět však nejde o dosažení enormního objemu. „Ročně se taxíků prodá (v Austrálii - pozn. red.) okolo 3 000 vozů z celkového množství 1,1 milionu aut. Není to tedy velká část trhu, pro nás je ale opravdu velmi důležitá, neboť taxikáři představují naše vozy lidem. Zároveň jsou pro nás zdrojem informací o vysokém nájezdu kilometrů, kterého jejich exempláře dosahují.“
Bude tedy zajímavé sledovat, jak se registrace nové Toyoty Prius vyvinou a jak na daný stav bude značka reagovat. A nikoliv jen v Austrálii, ale také v Evropě, kde prodejní vrchol nastal v letech 2008 až 2010, kdy bylo každoročně prodáno přes 40 tisíc kusů. Předloni a loni však již registrace poklesly na pouhých 8 162 vozů, respektive 7 638 exemplářů. Crambovo prohlášení nám tak připadá spíše jako pootevřená zadní vrátka pro případ, že by novinka selhala, ale třeba je budete vnímat jinak...
Prodeje Toyoty Prius v posledních letech zejména v Evropě klesají. Možná i proto značka od nové generace nečeká, že přepíše rekordy
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
před 2 hodinami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
27.12.2024 - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024
Nejnovější články
- Geniální konstruktér F1 chystá i na prahu osmdesátky nová auta pro nadšence, plány má až do roku 2038
před 42 minutami - Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
před 2 hodinami - Přímý souboj Škody a Lady se vrací, o zákazníky se znovu budou prát na stejném trhu
před 3 hodinami - Tohle auto je prý budoucí spása VW. I když se už teď přes rok bez větších úspěchů prodává pod jinou značkou
před 5 hodinami - Test dojezdu elektrických aut v „zimě” teprve ukázal, co je to tragédie, už předpisová rychlost a teploty nad nulou stačí na propad o polovinu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva