Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km

Třílitrové spotřebě nemusíte věřit, faktem ale je, že není uměle zdeformována předem nabitou elektřinou. V extrému by Prius sto km za tři litry zvládnout mohl.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km

28.11.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km

/

Foto: Toyota

Třílitrové spotřebě nemusíte věřit, faktem ale je, že není uměle zdeformována předem nabitou elektřinou. V extrému by Prius sto km za tři litry zvládnout mohl.

Nová Toyota Prius se po mnoha únicích představila už v září, tehdy si ale prožila svých pár dnů slávy hlavně díky tomu, že je zcela mimořádně ošklivá. Její design je tak podivný, že člověk snad musí i podezírat ropnou lobby z dosazení svých designérů na místa projektantů tohoto modelu. Je zkrátka obtížné věřit, že nový Prius někdo stvořil s upřímným přesvědčením, že dělá něco pěkného...

Ale zanechme žertovných konspiračních teorií a podívejme se na to, co je okolo další generace Priusu opravdu nové. Jde o technické údaje. Pravda, o těch už byla řeč, jenže týkaly se pouze japonského trhu, kde Toyota prodává třeba i čtyřkolku. Především ale - a jde tu hlavně o jeden klíčový údaj - vychází z odlišných japonských norem. A s jejich pomocí si v Evropě představu o možné realitě uděláme o poznání hůře.

Po představení evropských specifikací už je tedy jasné, že vůz má zvládnout 100 km jízdy se spotřebou jen 3,0 litru benzinu na 100 km. Samozřejmě, půjde o „cinknutý” výsledek stvořený obvyklými metodami, i na jejich poměry je ale velmi nízký. A to musíme připomenout, že nový Prius standardně není plug-in, nemůžete jej dobít doma ze zásuvky, takže se nejedná o zcela nesmyslnou cifru jako třeba u Opelu Ampera a spol.

Další údaje jsou do značné míry známé, a tak jen zopakujme, že vůz pohání 98koňová benzinová 1,8 a elektomotor se 72 koňmi, které ovšem dohromady složí nanejvýš 122 koní. Jaksi průměrné dynamice definované akcelerací na stovku za 10,6 sekundy a maximální rychlosti 180 km/h se tak nemůžeme divit. Prius má ale bodovat hlavně spotřebou - jak žhavé to ovšem bude s těmi třemi litry na sto, ukáže časem až praxe...


Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km - 1 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 01Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km - 2 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 02Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km - 3 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 03Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km - 4 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 04Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km - 5 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 05Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km - 6 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 06Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km - 7 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 07Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km - 8 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 08Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km - 9 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 09Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km - 10 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 10Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km - 11 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 11Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km - 12 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 12Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km - 13 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 13Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km - 14 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 14Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km - 15 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 15Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km - 16 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 16Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km - 17 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 17Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km - 18 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 18Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km - 19 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 19Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km - 20 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 20Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km - 21 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 21Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km - 22 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 22Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km - 23 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 23Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km - 24 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 24Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km - 25 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 25Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km - 26 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 26Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km - 27 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 27Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km - 28 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 28
I nový Prius má bodovat hlavně spotřebou paliva. A přesně o to se snaží...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.