Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km
28.11.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Třílitrové spotřebě nemusíte věřit, faktem ale je, že není uměle zdeformována předem nabitou elektřinou. V extrému by Prius sto km za tři litry zvládnout mohl.
Nová Toyota Prius se po mnoha únicích představila už v září, tehdy si ale prožila svých pár dnů slávy hlavně díky tomu, že je zcela mimořádně ošklivá. Její design je tak podivný, že člověk snad musí i podezírat ropnou lobby z dosazení svých designérů na místa projektantů tohoto modelu. Je zkrátka obtížné věřit, že nový Prius někdo stvořil s upřímným přesvědčením, že dělá něco pěkného...
Ale zanechme žertovných konspiračních teorií a podívejme se na to, co je okolo další generace Priusu opravdu nové. Jde o technické údaje. Pravda, o těch už byla řeč, jenže týkaly se pouze japonského trhu, kde Toyota prodává třeba i čtyřkolku. Především ale - a jde tu hlavně o jeden klíčový údaj - vychází z odlišných japonských norem. A s jejich pomocí si v Evropě představu o možné realitě uděláme o poznání hůře.
Po představení evropských specifikací už je tedy jasné, že vůz má zvládnout 100 km jízdy se spotřebou jen 3,0 litru benzinu na 100 km. Samozřejmě, půjde o „cinknutý” výsledek stvořený obvyklými metodami, i na jejich poměry je ale velmi nízký. A to musíme připomenout, že nový Prius standardně není plug-in, nemůžete jej dobít doma ze zásuvky, takže se nejedná o zcela nesmyslnou cifru jako třeba u Opelu Ampera a spol.
Další údaje jsou do značné míry známé, a tak jen zopakujme, že vůz pohání 98koňová benzinová 1,8 a elektomotor se 72 koňmi, které ovšem dohromady složí nanejvýš 122 koní. Jaksi průměrné dynamice definované akcelerací na stovku za 10,6 sekundy a maximální rychlosti 180 km/h se tak nemůžeme divit. Prius má ale bodovat hlavně spotřebou - jak žhavé to ovšem bude s těmi třemi litry na sto, ukáže časem až praxe...
I nový Prius má bodovat hlavně spotřebou paliva. A přesně o to se snaží...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 2 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 3 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala domácí automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které podpořily vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva