Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Toyota Prius konečně odhalila evropskou spotřebu, prý umí jet za 3 l/100 km
28.11.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Třílitrové spotřebě nemusíte věřit, faktem ale je, že není uměle zdeformována předem nabitou elektřinou. V extrému by Prius sto km za tři litry zvládnout mohl.
Nová Toyota Prius se po mnoha únicích představila už v září, tehdy si ale prožila svých pár dnů slávy hlavně díky tomu, že je zcela mimořádně ošklivá. Její design je tak podivný, že člověk snad musí i podezírat ropnou lobby z dosazení svých designérů na místa projektantů tohoto modelu. Je zkrátka obtížné věřit, že nový Prius někdo stvořil s upřímným přesvědčením, že dělá něco pěkného...
Ale zanechme žertovných konspiračních teorií a podívejme se na to, co je okolo další generace Priusu opravdu nové. Jde o technické údaje. Pravda, o těch už byla řeč, jenže týkaly se pouze japonského trhu, kde Toyota prodává třeba i čtyřkolku. Především ale - a jde tu hlavně o jeden klíčový údaj - vychází z odlišných japonských norem. A s jejich pomocí si v Evropě představu o možné realitě uděláme o poznání hůře.
Po představení evropských specifikací už je tedy jasné, že vůz má zvládnout 100 km jízdy se spotřebou jen 3,0 litru benzinu na 100 km. Samozřejmě, půjde o „cinknutý” výsledek stvořený obvyklými metodami, i na jejich poměry je ale velmi nízký. A to musíme připomenout, že nový Prius standardně není plug-in, nemůžete jej dobít doma ze zásuvky, takže se nejedná o zcela nesmyslnou cifru jako třeba u Opelu Ampera a spol.
Další údaje jsou do značné míry známé, a tak jen zopakujme, že vůz pohání 98koňová benzinová 1,8 a elektomotor se 72 koňmi, které ovšem dohromady složí nanejvýš 122 koní. Jaksi průměrné dynamice definované akcelerací na stovku za 10,6 sekundy a maximální rychlosti 180 km/h se tak nemůžeme divit. Prius má ale bodovat hlavně spotřebou - jak žhavé to ovšem bude s těmi třemi litry na sto, ukáže časem až praxe...




























I nový Prius má bodovat hlavně spotřebou paliva. A přesně o to se snaží...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva