Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Škoda Octavia RS TDI má výfuk jako Topolánek, falešný a prázdný (foto)
23.8.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Poněkud křiklavé koncovky výfuku nové Octavie RS se nám nezdály od začátku, v testu se ale ukázaly být pravými. Jenže to platí jen o benzinové verzi.
Už když jsme vám zkraje června poprvé představovali novou Octavii RS, zmiňovali jsme, že: „Dvojice lichoběžníkových koncovek výfuků působí u čtyřválce svérázně a možná i moc výrazně, navíc bychom podle detailních záběrů na ně řekli, že tlumič výfuku se skutečnými koncovkami se nachází pouze na levé straně a pravá koncovka je jen na okrasu.” Podle zvětšených výřezů prvních oficiálních fotek se totiž zdálo, že skutečný výfuk je pouze vlevo a vpravo je akorát černočerná tma. Vzhledem k tomu, že u prvních fotek mohlo jít jen o hru světla a stínu, přešli jsme celou věc bez dalšího komentáře, přece jen jsme předpokládali, že někde za „koncovkou” (to ani není koncovka, spíše maska výfuku) opravdový „lauf” skryt bude.
To se nakonec potvrdilo i v testu nového RS, kdy jsme si zadní partie mohli projít centimetr po centimetru. Ani tak sice kolegu neoslovila dvojice masivních chromovaných mnohoúhelníků, která zamává na každého, koho s novým eReSem předjedete, auto si ale jinak podobné výstřelky odpouští a jednu výjimku z pravidel snad lze i velkoryse přejít. Věc jsme tím považovali za uzavřenou, ale jak vidno, byl to příliš brzký závěr.
Včera se totiž na našem fóru mezi autohádankami objevily fotografie koncovek výfuku v tu chvíli neupřesněného auta, které se ale nápadně podobaly právě těm, jež najdeme na nové Octavii RS. Jde opravdu o nové eReSo, akorát ve verzi TDI a v jeho případě už obě „masky” na skutečné výfuky nenavazují. Dvojici reálných koncovek najdete pouze za levou z nich, ta pravá je falešná a navíc docela prázdná, stejně jako kdysi projev Mirka Topolánka, alespoň podle soudu pozdějšího prezidenta.
Už zdvojení výfuku je u řadového čtyřválce zvláštním řešením a zasvěceného pozorovatele vede k přesvědčení, že je na svém místě pouze pro parádu. Ale nutně tomu tak být nemusí, jistě by se našel konstruktér, který by rozdělení proudu výfukových plynů mezi dva samostatné tlumiče v zádi dokázal ospravedlnit jako potenciálně přínosné. Ale pokud nějaké auto dostane dvě koncovky, i když skutečný tlumič má na zádi jen jeden? Pak jde o prázdnou show, která u racionálně smýšlejícího člověka těžko najde zastání.
Nová Octavia RS, i když verzi TDI ještě budeme muset proklepnout, je výborné auto, ať už její záď vypadá jakkoli. Podobnou přetvářku si ale tvůrci vozu mohli odpustit. Něco jako kompletně falešná koncovka výfuku akorát dává do rukou argumenty těm, kteří kvalitám nového RS navzdory realitě nevěří...
Koncovky benzinové Octavie RS prokazatelně skrývají skutečné výfuky
V případě naftového provedení to ale platí jen z poloviny - na pravé straně není za koncovkou vůbec nic
Nevíme, jestli je to pro RS omluva, ale koncovky přímo nenavazující na výfuk jsou dnes považovány za Vorsprung durch Technik...
Zdroj: Snowman000@Forum.Autoforum.cz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva