Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Mazda MX-5 2015: takhle by mohla vypadat, realitu uvidíme za pár dnů
12.5.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nadšenci pro kultovní roadster už zřejmě nemohou dospat, neboť letos uvede Mazda novou generaci MX-5. Design Kodo by na ní mohl mít i tuhle podobu.
Opravdoví fandové ikonické Miaty teď nemohou mít zcela klidné spaní, jelikož se již brzy stanou svědky premiéry zcela nové generace. Nejprve se zdálo, že vůz dorazí na autosalon v New Yorku, následně však již tato zpráva příliš věrohodně nevypadala. Jenomže nakonec ji Japonci snad kvůli omezení počtu srdečních příhod pro severoamerickou výstavu přeci jen přichystají, a tak ji v plné parádě uvidíme už za necelé dva týdny. Otázkou zůstává, zda půjde o koncepční nebo produkční vůz, neboť Mazda nám něco podobného udělala už několikrát. Naposledy se studií Hazumi, která předznamenávala příchod nové dvojky.
Co se týče MX-5, o finální podobě zatím můžeme těžko něco soudit, jelikož zachycené testovací prototypy zaobalily novou techniku zatím jen do starých šatů. Vycházet se dá jen z dostupných skic, které poukazují na jednoznačně ostřejší hrany a celkově agresivnější vzhled. Mazda se tak připravuje na výraznější odklon od filozofie, kterou razí legendární roadster od roku 1989, a zároveň přiblížení ke stávající trojce a šestce.
Náš starý známý Theo Chin si tak dal 1+1 dohromady a stvořil vizualizaci, jaká by od pravdy skutečně nemusela být vzdálená. Typická maska s úzkými světlomety a svalnatými blatníky by novince jistě slušela, stala by se dost možná nejatraktivnějším vozem za tuhle cenu. Nebudeme předjímat, musíme si počkat. Jisté, je že nové MX-5 zůstane koncepce kombinující vpředu uložený motor a pohon zadní nápravy.
Podle dřívějších úniků informací bude výraznějším obrozením použití šasi Skyactiv, které čtyřválcový motor umožní posunout za přední nápravu směrem k dvoumístné kabině, z čehož vykrystalizuje vhodnější rozložení hmotnosti na jednotlivé nápravy, nízký moment setrvačnosti, a tedy lepší ovladatelnost. Dočká si i nižšího těžiště. Pokud prý navíc postavíme novinku na váhu, ukáže nám ručička minimálně o 100 kilogramů méně než předtím. S plátěnou střechou se pak přiblíží metě jedné tuny a to už zní opravdu velmi „šťavnatě“. Výrobce se také kasá, že je nová MX-5 navržena a vyvinuta s cílem dosáhnout vynikající tuhosti karoserie a vyšší odolnost proti nárazu.
Nadále se neobjevily informace ohledně motorů, ale očekáváme použití zážehového dvoulitru Skyactiv-G z Mazdy 3. Předpokládáme však, že bude disponovat i vyšším výkonem než základních 120 koní. Ostatně Mazda nabízí v trojce i verzi se 165. Základní model však může využít nové, taktéž benzinové jednotky 1,5 Skyactiv, i když ten by museli ze stávajících 101 koní vybičovat k trochu vyšším výkonům. Soudě podle víceprvku na zadní nápravě, vůz bude jistě schopen pobrat v klidu i přes 200 koní. Do prodeje půjde nová generace v příštím roce, odhalena musí být už za pár dnů. Nechme se překvapit.

Pokud Mazda na nové MX-5 nechá vyřádit designéry, takhle nějak bude vypadat finální výsledek
Zdroj: Theophilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Rychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 17 minutamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 2 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 4 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva