Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Mazda MX-5 2015: takhle by mohla vypadat, realitu uvidíme za pár dnů
12.5.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nadšenci pro kultovní roadster už zřejmě nemohou dospat, neboť letos uvede Mazda novou generaci MX-5. Design Kodo by na ní mohl mít i tuhle podobu.
Opravdoví fandové ikonické Miaty teď nemohou mít zcela klidné spaní, jelikož se již brzy stanou svědky premiéry zcela nové generace. Nejprve se zdálo, že vůz dorazí na autosalon v New Yorku, následně však již tato zpráva příliš věrohodně nevypadala. Jenomže nakonec ji Japonci snad kvůli omezení počtu srdečních příhod pro severoamerickou výstavu přeci jen přichystají, a tak ji v plné parádě uvidíme už za necelé dva týdny. Otázkou zůstává, zda půjde o koncepční nebo produkční vůz, neboť Mazda nám něco podobného udělala už několikrát. Naposledy se studií Hazumi, která předznamenávala příchod nové dvojky.
Co se týče MX-5, o finální podobě zatím můžeme těžko něco soudit, jelikož zachycené testovací prototypy zaobalily novou techniku zatím jen do starých šatů. Vycházet se dá jen z dostupných skic, které poukazují na jednoznačně ostřejší hrany a celkově agresivnější vzhled. Mazda se tak připravuje na výraznější odklon od filozofie, kterou razí legendární roadster od roku 1989, a zároveň přiblížení ke stávající trojce a šestce.
Náš starý známý Theo Chin si tak dal 1+1 dohromady a stvořil vizualizaci, jaká by od pravdy skutečně nemusela být vzdálená. Typická maska s úzkými světlomety a svalnatými blatníky by novince jistě slušela, stala by se dost možná nejatraktivnějším vozem za tuhle cenu. Nebudeme předjímat, musíme si počkat. Jisté, je že nové MX-5 zůstane koncepce kombinující vpředu uložený motor a pohon zadní nápravy.
Podle dřívějších úniků informací bude výraznějším obrozením použití šasi Skyactiv, které čtyřválcový motor umožní posunout za přední nápravu směrem k dvoumístné kabině, z čehož vykrystalizuje vhodnější rozložení hmotnosti na jednotlivé nápravy, nízký moment setrvačnosti, a tedy lepší ovladatelnost. Dočká si i nižšího těžiště. Pokud prý navíc postavíme novinku na váhu, ukáže nám ručička minimálně o 100 kilogramů méně než předtím. S plátěnou střechou se pak přiblíží metě jedné tuny a to už zní opravdu velmi „šťavnatě“. Výrobce se také kasá, že je nová MX-5 navržena a vyvinuta s cílem dosáhnout vynikající tuhosti karoserie a vyšší odolnost proti nárazu.
Nadále se neobjevily informace ohledně motorů, ale očekáváme použití zážehového dvoulitru Skyactiv-G z Mazdy 3. Předpokládáme však, že bude disponovat i vyšším výkonem než základních 120 koní. Ostatně Mazda nabízí v trojce i verzi se 165. Základní model však může využít nové, taktéž benzinové jednotky 1,5 Skyactiv, i když ten by museli ze stávajících 101 koní vybičovat k trochu vyšším výkonům. Soudě podle víceprvku na zadní nápravě, vůz bude jistě schopen pobrat v klidu i přes 200 koní. Do prodeje půjde nová generace v příštím roce, odhalena musí být už za pár dnů. Nechme se překvapit.
Pokud Mazda na nové MX-5 nechá vyřádit designéry, takhle nějak bude vypadat finální výsledek
Zdroj: Theophilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Shakedown Test - 2. den převzala žezlo Yamaha včera 12:06
- HRC Honda: Místo Repsolu Castrol včera 10:45
- Shakedown Test - 2. den průběžně včera 09:59
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 31.1.2025
- News z EWC Endurance 31.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
včera - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
včera - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
včera - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
včera
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus