Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Lancia Stratos: větší výrobní sérii zaříznulo Ferrari
13.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ptáte se, proč se znovuzrozená Lancia Stratos stále nedočkala avizované, alespoň omezené výrobní série? Důvod je až pozoruhodně prostý, Ferrari si to jako výrobce většiny techniky vozu nepřeje.
Už když jsme vám loni představovali nové provedení legendární Lancie Stratos, které nepocházelo přímo z dílen automobilky, ale z hlavy nadšeného fandy starého Stratosu Michaela Stoscheka, hovořilo se rovnou o výrobě ne jednoho, ale aspoň 25 podobných vozů. Od chvíle představení nového Stratosu nicméně uběhl skoro rok, mezitím jsme mohli spatřit řadu důkazů o tom, že jezdí a závodí, uvolněno bylo i video podrobně dokumentující jeho zrod, ale po dalších vyrobených kusech jako by se slehla zem. Přitom nepochybujeme o tom, ze pár zájemců o podobnou specialitku by se po světě našlo bez ohledu na její cenu. Proč tedy zůstává u jediného vyrobeného exempláře?
Důvod je skutečně jednoduchý a tento týden byl zveřejněn na webové prezentaci nového Stratosu. Abychom jej pochopili, je třeba vzít do úvahy, že vůz je postaven na technických základech Ferrari F430, které do výsledné podoby zpracovali u Pininfariny. Zakopaného psa je pak třeba hledat právě v těchto firmách - Pininfarina jako dlouholetý obchodní partner této automobilky nebude jednat v rozporu s přáním Ferrari a to si nepřeje výrobu většího množství kusů tohoto vozu než jednoho. Navíc by pro něj muselo dodat patřičné díly, což též nehodlá provést. Pininfarina tak pro Michaela Stoscheka další vůz nepostaví a i kdyby chtěl, beztak nemá z čeho. Hotové, vyřízené.
Proč to Ferrari dělá? Zřejmě nechce dávat prostor konkurenci, i když se nám to v tomto případě zdá být malicherné. Snad vůbec nejobdivovanější automobilku světa jistě nepoloží na záda 25 vyrobených Stratosů, které si stejně koupí někdo, kdo Ferrari nechce, nebo jich dávno má hned několik.
Ať už je důvodem cokoli, výroba dalších Stratosů touto cestou je díky Ferrari zapovězena a na lepší časy se dle vyjádření pana Stoscheka neblýksá. Přesto se duchovní otec novodobého Stratosu nevzdává a chce najít jiné cesty, jak nechat vůz vyrobit. Povede se mu to? Kdo ví, ale vzhledem k tomu, že jde o majitele úspěšné automobilové firmy Brose předpokládáme, že má po světě dost kontaktů na to, aby si zajistil jak patřičné díly, ta potřebné výrobní kapacity. Uvidíme, jak se tento příběh bude vyvíjet dále.






Lancia Stratos: novodobé pojetí a originál bok po boku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 9 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nejčtenější články
Mercedes ví, jak si pomoci zpátky k ziskům. Někde zdražil svá auta až skoro o 100 tisíc, i když jim sebral výbavu
13.2.2025Že by VW konečně pochopil, kdo a co ho živí? Hned třem modelům nadělil zajímavý nový spalovací motor
13.2.2025Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
13.2.2025Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
13.2.2025Nenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
13.2.2025
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry