Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Honda NSX nafocena v provozu, hned v několika exemplářích (foto)
17.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dlouho očekávaný japonský supersport se chystá do výroby. Ještě předtím však dva předprodukční vozy vyrazily za finálními testy po silnicích USA.
Honda asi nemá větší automobilovou legendu než NSX. Její první generace přišla na svět v roce 1990, přičemž svůj otisk na nastavení podvozku zanechal i Ayrton Senna. Patnáct let poté však produkce skončila a svět od té doby čeká na nástupce. Několikráte se přitom zdálo, že nové NSX již vůbec nevznikne, neboť zejména v období tzv. globální ekonomické krize nebyla Honda v nejlepší finanční kondici. Nakonec však veškeré problémy byly zažehnány a během pár měsíců by konečně měl být odstartován prodej.
Produkční linky v americkém Ohiu, kde se nové NSX bude montovat pro celý svět, však již fungují a dokonce za sebou mají zrod dvou předprodukčních kusů. Ty momentálně vyrazily na americké turné, během kterého hodlají technici získat data z reálného světa, díky nimž nakonec sériové modely budou ještě lehce poupraveny. Podstatou těchto závěrečných testů jsou totiž zkoušky akcelerace i decelerace na veřejných silnicích. Stejně tak chce Honda ověřit i dostatečnou kvalitu tlumících materiálů v kabině.
My pak již jen můžeme dodat, že o pohon japonského supersportu se stará hybridní ústrojí složené z 3,5litrového přeplňovaného šestiválce a tří elektromotorů. Celkově by na všechna čtyři kola mělo skrze devítistupňový automat zamířit více než 550 koní, konkrétní cifru ovšem Honda nezveřejnila. Stejně tak prozatím nepadla zmínka ani o čase potřebném ke zrychlení z klidu na stovku. Po absolvování oněch závěrečných testů ale nejspíše již budeme mít jasno.
Základní NSX by přitom někdy v roce 2018 měla následovat verze Type-R, která dorazí s ještě vyšším výkonem a agresivnějším bodykitem. Zda však u toho bude nižší hmotnost jako u originálu, to prozatím není jisté. Přeci jen první generace se pyšnila mnohem jednodušším atmosférickým motorem, zatímco nově díky komplikovanému hnacímu systému pomalu není kde kila ubírat.
Honda vyslala dva exempláře NSX po Spojených státech kvůli finálním testům. A rovněž i nějakému tomu marketingu
Zdroj: Reddit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva