Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Honda HR-V pro Evropu konečně odhalila i svou spotřebu a dynamiku
22.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tohle je poslední, tedy vlastně předposlední kamínek do mozaiky klíčových informací o novém HR-V 2015. Nejúspornější verze chce jezdit za 4 l paliva na 100 km.
Honda HR-V se může zdát bůhvíjak žhavou novinkou, s trochou odstupu na ní ale takto pohlížet nelze. Pod jménem Vezel se představila světu už v roce 2013 a již tehdy bylo jasné, že dorazí i k nám. Už přes rok má také své evropské jméno a jen o málo kratší dobu známe i její vzhled jakožto HR-V. Později přišlo odhalení evropské verze, kterou jsme vám až na úvod letošního roku mohli pořádně představit. Tehdy jsme představení nazvali detailním, dokonale detailní ale nebylo - rozloučit jsme se s vámi museli s tím, že „o cenách, jízdní dynamice a spotřebě si více řekneme v rámci ženevského debutu”.
V Ženevě ale žádná z těchto informací nezazněla a sdílnější můžeme být až nyní. Ani tentokrát přitom nepůjde o zcela vyčerpávající článek, neboť informaci alespoň o existenci nového HR-V nenajdete nejen na českém, ale třeba ani na německém webu Hondy. Jak moc je to vhodný přístup v případě modelu, který má zastavit propad Japonců v Evropě, posuďte sami, my už se nyní budeme držet jen nově známých nových informací.
V prvé řadě tedy zopakujeme, že vůz bude v Evropě k mání s motor 1,6 i-DTEC na naftu a 1,5 i-VTEC na benzin. V prvním případě bude moci pohonná jednotka být spojena pouze s manuální převodovkou a se svými 88 kW (120 koní) vůz zrychlí na stovku za 10,1 sekundy. Maximální rychlost neznáme, kombinovanou spotřebu ale ano a bude to jistě hlavní trumf vozu - 4,0 litru nafty na 16" kolech a 4,1 na 17".
Benzinový motor s vyšším výkonem až 96 kW (130 koní) bude k mání nejen s šestistupňovým manuálem, ale i automatem CVT. Podle toho se bude lišit dynamika a spotřeba - s manuálem vůz akceleruje na stovku za 10,3 s a řekne si o 5,6 resp. 5,7 litru benzinu na 100 km, automat znamená akceleraci 10,9 s a spotřebu 5,2 resp. 5,4 l/100 km.
To je vše, co můžeme pro dnešek dodat. Máte-li na vůz spadeno, na ceny budete muset spolu s námi ještě chvíli počkat. Jakmile je budeme znát, podělíme se samozřejmě také o ně.
O Hondě HR-V 2015 pro Evropu už víme skoro všechno, skoro...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
dnes - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 6 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
před 8 hodinami - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
před 9 hodinami - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
před 11 hodinami - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
dnes
Živá témata na fóru
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB