Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Honda HR-V pro Evropu konečně odhalila i svou spotřebu a dynamiku
22.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tohle je poslední, tedy vlastně předposlední kamínek do mozaiky klíčových informací o novém HR-V 2015. Nejúspornější verze chce jezdit za 4 l paliva na 100 km.
Honda HR-V se může zdát bůhvíjak žhavou novinkou, s trochou odstupu na ní ale takto pohlížet nelze. Pod jménem Vezel se představila světu už v roce 2013 a již tehdy bylo jasné, že dorazí i k nám. Už přes rok má také své evropské jméno a jen o málo kratší dobu známe i její vzhled jakožto HR-V. Později přišlo odhalení evropské verze, kterou jsme vám až na úvod letošního roku mohli pořádně představit. Tehdy jsme představení nazvali detailním, dokonale detailní ale nebylo - rozloučit jsme se s vámi museli s tím, že „o cenách, jízdní dynamice a spotřebě si více řekneme v rámci ženevského debutu”.
V Ženevě ale žádná z těchto informací nezazněla a sdílnější můžeme být až nyní. Ani tentokrát přitom nepůjde o zcela vyčerpávající článek, neboť informaci alespoň o existenci nového HR-V nenajdete nejen na českém, ale třeba ani na německém webu Hondy. Jak moc je to vhodný přístup v případě modelu, který má zastavit propad Japonců v Evropě, posuďte sami, my už se nyní budeme držet jen nově známých nových informací.
V prvé řadě tedy zopakujeme, že vůz bude v Evropě k mání s motor 1,6 i-DTEC na naftu a 1,5 i-VTEC na benzin. V prvním případě bude moci pohonná jednotka být spojena pouze s manuální převodovkou a se svými 88 kW (120 koní) vůz zrychlí na stovku za 10,1 sekundy. Maximální rychlost neznáme, kombinovanou spotřebu ale ano a bude to jistě hlavní trumf vozu - 4,0 litru nafty na 16" kolech a 4,1 na 17".
Benzinový motor s vyšším výkonem až 96 kW (130 koní) bude k mání nejen s šestistupňovým manuálem, ale i automatem CVT. Podle toho se bude lišit dynamika a spotřeba - s manuálem vůz akceleruje na stovku za 10,3 s a řekne si o 5,6 resp. 5,7 litru benzinu na 100 km, automat znamená akceleraci 10,9 s a spotřebu 5,2 resp. 5,4 l/100 km.
To je vše, co můžeme pro dnešek dodat. Máte-li na vůz spadeno, na ceny budete muset spolu s námi ještě chvíli počkat. Jakmile je budeme znát, podělíme se samozřejmě také o ně.
O Hondě HR-V 2015 pro Evropu už víme skoro všechno, skoro...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 58 minutami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 2 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 3 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 5 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva