Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Honda Civic Type R bude, jen se zatím neví, jestli atmosférická
18.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nový Civic může mít v této chvíli jen tři motory - zážehovou čtrnáctistovku a osmnáctistovku a diesel 2,2. To je na evropské zvyklosti dost málo, ale Honda pracuje na nápravě.
Představení deváté generace Hondy Civic na právě probíhajícím frankfurtském autosalonu nám objasnilo několik základních skutečností. Zaprvé, rozdíl mezi novinkou a předchůdcem je menší, než mezi osmou a sedmou generací Civiku. Honda v podstatě udělala jen o málo delší evoluční krok než Volkswagen během transformace předposledního Passatu na ten aktuální.
Je možné, že v tom byl záměr mající za cíl zachovat jistou stylistickou spojitost, ale mnohem pravděpodobnější se zdá být to, že tato japonská značka coby jedna z mála nezávislých menších automobilek prostě nemá dost prostředků na rezolutnější vývojový skok.
Zadruhé, Honda nadále propaguje myšlenku, že design je důležitější než jízdní vlastnosti a Civic tedy pořád zůstává u zadní nápravy tvořené torzní příčkou, ačkoli ještě předminulá verze konsternovala svou agilitou díky víceprvkovému zavěšení zadních kol, které mimochodem verzi sedan pořád zůstalo. A zatřetí, nabídka motorů se (až na drobné úpravy ve výkonech u dvou ze tří pohonných jednotek) rovněž nezměnila a to nahrává jak teorii fungování Hondy v úsporném režimu, tak příznivcům atmosférických zážehových agregátů.
Ne ale těm, kteří měli slabost pro poslední dvoulitr i-VTEC, známému též pod interním kódem K20Z4. Jak jsme již několikrát upozorňovali, tento motor skončil kvůli tvrdým regulacím emisí a v této chvíli je v prodeji pouze díky skladovým zásobám verze Type R. Už to vypadalo, že i nejostřejší Civic je odsouzen k odchodu do historických análů, jenže ve Frankfurtu se stalo něco neočekávaného.
Mitsuru Kariya, hlavní inženýr Hondy a šéf projektu modelu Civic potvrdil, že automobilka intenzivně zvažuje vývoj nástupce. „Víme, že Type R byl velkým úspěchem, obzvláště na britském trhu,“ řekl Kariya pro Autocar. „Nyní hledáme možnosti, jak postavit další vůz v podobném duchu, ale zatím nevíme ani to, jestli se bude jmenovat Type R.“
Kariya rovněž připustil, že takový stroj by musel mít minimálně 250 koní, aby byl schopen zůstat v souboji o nejlepší hot hatch, čímž nepochybně narážel na auta jako je Renault Mégane RS nebo Ford Focus ST. Zmínil se též o tom, že Honda zvažuje přeplňování turbodmychadlem, což by sice bylo plně v souladu s manévrovacím prostorem, který EU automobilkám ponechává, ale ani zdaleka by to neodpovídalo tradicím výkonných modelů Type R. Uvědomuje si to i Honda, takže podle Kariyji „není atmosférický agregát zcela mimo hru“. Naznačuje snad něco Civic Type R Mugen 2.2, ačkoli jsme o něm psali jako o tečce Hondy za dobou atmosférickou? Kdoví, ale myslím si, že u nás by nikdo neprotestoval, kdybychom se protentokrát šeredně zmýlili.
Civic Type R by rozšířil počet motorizací na čtyři, ale podle všeho by jich mělo být s těmi stávajícími v dohledné době pět. Kromě nejsilnější by měla přibýt i nějaká slabší v podobě menšího dieselu. Honda má pro tento model přichystaný 2,2litrový diesel s výkonem zvýšeným ze 140 na 150 koní, ale u sedmé generace byl k mání vznětový čtyřválec se vstřikováním common-rail o objemu 1,7 litru. Ten byl dodáván firmou Isuzu, protože Honda tou dobou svůj vlastní vznětový agregát neměla, je proto pravděpodobné, že teď půjde o něco z vlastní „zahrádky“.



Zatím poslední Type R měl dvoulitrový VTEC s výkonem 201 koní a to by dnes bylo asi trochu málo
Mugen to dotáhl na 240 koní, ve verzi 2.2 až na 260
Co dostane příští Type R, Honda zatím přesně neví, ale atmosférická jednotka je možná
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 6 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 4 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 6 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 7 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 9 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva