Nová Honda Civic pro Evropu dostane vylepšený diesel 2,2 (další detaily)

Japonská automobilka pokračuje v odhalování evropského provedení deváté generace Civicu. O mnoho více nám neukázala, pár dalších detailů o technice ale máme.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nová Honda Civic pro Evropu dostane vylepšený diesel 2,2 (další detaily)

15.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Nová Honda Civic pro Evropu dostane vylepšený diesel 2,2 (další detaily)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonská automobilka pokračuje v odhalování evropského provedení deváté generace Civicu. O mnoho více nám neukázala, pár dalších detailů o technice ale máme.

Honda se vydala konzervativní, ale na současné poměry ještě relativně sdílnou cestou postupného odhalování deváté generace Civicu. Ten se na rozdíl od svého amerického bratříčka, který se aktuálně musí vypořádávat s tvrdou kritikou Consumer Reports zatím světu nepředstavil a kamufláž oficiálně odhodí až před frankfurtským autosalonem. Poprvé jsme se o něm od mohli oficiálně doslechnout před čtrnácti dny, když automobilka ukázala první snímky prototypu a představila řešení jeho podvozku, tentokrát pro vás máme další snímky maskovaného vozu a dílčí informace o jeho motorech.

Slovo dílčí je v tomto případě klíčové, neboť jsme se dozvěděli jen část podrobností o jediném agregátu z nabídky, dieselu 2,2 i-DTEC. Ten nebude zcela nový, ale podobně jako podvozek vozu bude přepracován tak, aby pracoval efektivněji - konkrétně se výrobce zmiňuje o snížení tření jednotlivých částí motoru a nasazení systému start/stop. To má spolu s dalšími úpravami samotného auta (Honda mluví o snížení aerodynamického odporu, očekáváme ale i prodloužení převodů, osazení pneumatik se sníženým valivým odporem a další podobné modifikace) zajistit snížení kombinované spotřeby paliva, v tomto případě vyjádřené emisemi CO2 ve výši 110 g/km. Samotná spotřeba specifikována nebyla, dle emisí by se ale měla pohybovat někde okolo 4,5 litru nafty na 100 km jízdy. To by znamenalo snížení apetitu agregátu o přibližně 20 procent, motor přitom posílí, má dosahovat až 150 koní výkonu.

Další zajímavosti se můžete dozvědět z přiloženého videa a obrázků, klíčová nová fakta ale shrnuje předchozí odstavec. V postupném odhalování své novinky hodlá Honda pokračovat až do 12. září, kdy vůz odhalí světu již v předvečer frankfurtského autosalonu. Do té doby se jistě ještě dočkáme jednoho či dvou částečných odhalení, která snad nový Civic částečně odhalí i co do jeho vzhledu, jenž zatím zůstává neznámou.


Nová Honda Civic pro Evropu dostane vylepšený diesel 2,2 (další detaily) - 1 - Honda Civic 2012 Evropa druha 01Nová Honda Civic pro Evropu dostane vylepšený diesel 2,2 (další detaily) - 2 - Honda Civic 2012 Evropa druha 02Nová Honda Civic pro Evropu dostane vylepšený diesel 2,2 (další detaily) - 3 - Honda Civic 2012 Evropa druha 03Nová Honda Civic pro Evropu dostane vylepšený diesel 2,2 (další detaily) - 4 - Honda Civic 2012 Evropa druha 04Nová Honda Civic pro Evropu dostane vylepšený diesel 2,2 (další detaily) - 5 - Honda Civic 2012 Evropa druha 05
Honda Civic 2012 pro Evropu na dalších snímcích a data jejího inovovaného motoru 2,2 i-DTEC


A také na videu s komentáři jeho stvořitelů

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.