Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Corvette předvedla svou dynamiku Evropanům, za její cenu je přímo oslňující
26.2.2020 | Petr Prokopec
Americký supersport se dostal do rukou prvním médiím v Evropě a ukázal, čeho je schopen. I na 200 km/h zrychlí dřív než řeknete Chevrolet.
Zaznívá to stále dokola, přesto se to zatím neohrálo. Osmá generace legendárního modelu Corvette představuje revoluci přinášející výkony drahých supersportů na dosah normálních lidí. Video zachycující akceleraci verze s evropskou přístrojovkou z klidu až na více než dvoustovku nejlépe ukazuje, že tohle auto je fantasticky rychlé.
Osmiválcové kupé s odnímatelným střešním panelem mělo při sprintu aktivovaný systém Launch Control, jeho osmistupňový automat ale zjevně zůstal v normálním režimu. O to působivější je, že Corvette C8 dosáhla mety 100 km/h již za 3,1 sekundy. Pokud si přitom uvědomíme, že oficiální data mluví o akceleraci z nuly na 96 km/h za 2,9 sekundy, je evidentní, že americký supersport disponující 502 koňmi a 637 Nm točivého momentu zvládá v reálném světě přesně to, co je uvedeno na papíře.
Oslňující jízda tím nekončí, během dalších zhruba osmi sekund se Corvette dostane na dvoustovku. Tím překonává i počáteční Nissan GT-R generace R35, což je opravdu skvělé, neboť japonský vůz disponuje sofistikovaným pohonem všech kol, zatímco kupé Chevroletu posílá veškerý výkon pouze na zadní nápravu. Oproti Nissanu však Corvette zaostává v nejvyšší rychlosti, neboť zatímco GT-R zvládá 315 km/h, u Chevroletu je konečnou 312 km/h.
Kromě toho je třeba dodat, že nad magickou třístovku se dostane pouze základní provedení, jež bylo naladěno na 497 koní a 630 Nm, to však není při sprintech tak rychlé. Kolik bude stát v Evropě, zatím stále nevíme, v USA ale základ pořídíte v přepočtu pod 1,4 milionu korun. Za paket Z51 Performance vylepšující onu akceleraci pak zaplatíte 5 tisíc dolarů (asi 116 tisíc Kč) navíc. Snad budou evropské ceny podobně atraktivní, třebaže výše zamíří zcela nepochybně.
Dynamika Chevroletu Corvette je vskutku působivá a odpovídá továrním datům, zde poprvé můžeme vidět v akci verzi pro Evropu
Zdroj: Motorsport Magazine@Youtube
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
27.12.2024 - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejčtenější články
- Za cenu Škody Octavia můžete mít jeden z nejlepších luxusních rychlíků historie jako zánovní vůz, jen je ošklivý jako noc
29.11.2024 - VW se rozhodl zachránit svůj krachující elektrický program falešným zvukem a falešným řazením, amen
30.11.2024 - Sedm vesměs bezvýznamných zemí včetně Česka a Slovenska je proti likvidačním pokutám EU za CO2 u aut od roku 2025, nezmění nic
30.11.2024 - Maserati se pokouší odvrátit svůj úpadek specialitou ke 110. výročí, nic nudnějšího asi vymyslet nemohlo
30.11.2024 - BMW před koncem roku rozjelo mohutné dodatečné slevy jen na spalovací auta. Ví, že od ledna už je bez pokut neprodá
30.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva