Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Novinky BMW by mohly být opět elegantní, kdyby se na ně vrátily klasické ledvinky
10.3.2020 | Mirek Mazal
BMW chce poslední dobou šokovat za každou cenu a za rukojmí si bere i tak tradiční prvky, jako jsou přední ledvinky. V Evropě se tak jeho novinky moc nelíbí, přitom stačí sáhnout právě na onu kontroverzi.
Designéři BMW v posledních letech neustále zvětšují velikost předních ledvinek a nyní je dokonce začali dělat vyšší než širší. Takové se chystají pro nové modely M3 a M4, minulý týden se s kontroverzní maskou přidal i Concept i4. Také on vypadá z našeho pohledu zvláštně, ale nemusel by. Jeden šikovný grafik se rozhodl ukázat, jak „normálně” by mohl vypadat, kdyby masku ve tvaru bobřího chrupu nedostal.
Autor přiložené ilustrace přemaloval přední část studie i4 po vzoru dřívějších modelů bavorské automobilky. Kontroverzní prvek v místech někdejších otvorů sání byl nahrazen párem decentnějších ledvinek velikostně srovnatelných s BMW M3 F80. Menší a hranatější karbonová imitace přívodu vzduchu je pro elektrický koncept beztak jen stylistický prvek, který v drobnějším provedení lépe ladí se zbytkem vozu. Autor grafické úpravy přidal i agresivní hrany předního nárazníku inspirovaného u současného portfolia mnichovské divize M.
Relativně malé zásahy do podoby i4 daly vozu o poznání elegantnější tvář, bohužel automobilka je přesvědčena o správnosti přístupu k designu lahodícího oku primárně asijské klientely. Nelibost zákazníků v Evropě je druhořadý problém ustupující vidině potenciálních zisků z globálního trhu. Velké a vysoké ledvinky tak na nejbližších novinkách mnichovské automobilky jistě zůstanou, ať už se nám to líbí nebo ne.


BMW Concept i4 před a po zásahu amatérského grafika. Neznámý autor si podle nás poradil s přídí elektromobilu lépe než tovární tým návrhářů
Originální podoba konceptu zaujme, ale elegantní rozhodně není
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva