Nová Audi testují na Ringu. A8 dostane enormní masku, RS5 brutální zvuk (videa)

Němci aktuálně ladí hned dvě novinky na Nordschleife. U jedné nás zaujal nový designový jazyk, u druhé projev přeplňované jednotky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nová Audi testují na Ringu. A8 dostane enormní masku, RS5 brutální zvuk (videa)

3.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nová Audi testují na Ringu. A8 dostane enormní masku, RS5 brutální zvuk (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Němci aktuálně ladí hned dvě novinky na Nordschleife. U jedné nás zaujal nový designový jazyk, u druhé projev přeplňované jednotky.

O nové generaci vlajkové lodi z Ingolstadtu jsme mluvili již mnohokrát. Snad každý tedy již ví, že příští Audi A8 bude lehčí a přitom prostornější než stávající provedení, a to hlavně díky modulární platformě MLB Evo. Zároveň má nabídnout větší pohodlí, neboť značka se čtyřmi kruhy ve znaku by konečně ráda srovnala krok s Mercedesem třídy S. A vlastně i s BMW řady 7, pročež má jeho novinka řidiče více vtáhnout do hry.

Po zhlédnutí nového videa, na kterém nové Audi A8 brousí asfalt Nürburgringu, jsme ovšem nepomysleli na jedinou z těchto fines. Místo toho naši pozornost zaujala čelní maska, jejíž šíře je jasně patrná i přes kamufláž. Testovací prototypy se jí samozřejmě pyšnily již dříve, nicméně veškeré dosavadní záběry se zrovna na tyto partie až tak moc nesoustředily. Nyní je ale jasně patrná příbuznost s konceptem Prologue.

Stranou tohoto faktu pak můžeme dodat, že generace s kódovým označením D5 dostane zpočátku dva benzinové motory - čtyřlitrový osmiválec a 6,3litrový dvanáctiválec - a také dvojici dieselů - třílitrový V6 a čtyřlitrový V8. Posléze pak má dorazit i hybridní varianta, která ovšem nepoužije čtyřválcové turbo, nýbrž s elektřinou spáruje potentnější třílitrový šestiválec.

Při této skladbě motorů se přitom zdá, že Audi a potažmo celý koncern VW Group stále méně fandí downpsizingu. To ale již není patrné u druhé novinky, které se v brzké době dočkáme, a sice modelu RS5. I ten byl nachytán na Ringu, přičemž jeho pohon již nebude mít na starosti 4,2litrový atmosférický osmiválec, nýbrž nová přeplňovaná třílitrová jednotka.

Výkon okolo 500 koní zamíří na všechna čtyři kola, která se budou ukrývat pod vypouklými blatníky. Z nových záběrů je rovněž patrné, že dostaneme i agresivnější nárazníky či výrazné boční prahy, které budou RS5 odlišovat od zbytku nabídky. Při jízdě pak lze vsadit zejména na řezavější zvuk, který již do daleka dává najevo potenciál pod kapotou.

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.