Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Audi testují na Ringu. A8 dostane enormní masku, RS5 brutální zvuk (videa)
3.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci aktuálně ladí hned dvě novinky na Nordschleife. U jedné nás zaujal nový designový jazyk, u druhé projev přeplňované jednotky.
O nové generaci vlajkové lodi z Ingolstadtu jsme mluvili již mnohokrát. Snad každý tedy již ví, že příští Audi A8 bude lehčí a přitom prostornější než stávající provedení, a to hlavně díky modulární platformě MLB Evo. Zároveň má nabídnout větší pohodlí, neboť značka se čtyřmi kruhy ve znaku by konečně ráda srovnala krok s Mercedesem třídy S. A vlastně i s BMW řady 7, pročež má jeho novinka řidiče více vtáhnout do hry.
Po zhlédnutí nového videa, na kterém nové Audi A8 brousí asfalt Nürburgringu, jsme ovšem nepomysleli na jedinou z těchto fines. Místo toho naši pozornost zaujala čelní maska, jejíž šíře je jasně patrná i přes kamufláž. Testovací prototypy se jí samozřejmě pyšnily již dříve, nicméně veškeré dosavadní záběry se zrovna na tyto partie až tak moc nesoustředily. Nyní je ale jasně patrná příbuznost s konceptem Prologue.
Stranou tohoto faktu pak můžeme dodat, že generace s kódovým označením D5 dostane zpočátku dva benzinové motory - čtyřlitrový osmiválec a 6,3litrový dvanáctiválec - a také dvojici dieselů - třílitrový V6 a čtyřlitrový V8. Posléze pak má dorazit i hybridní varianta, která ovšem nepoužije čtyřválcové turbo, nýbrž s elektřinou spáruje potentnější třílitrový šestiválec.
Při této skladbě motorů se přitom zdá, že Audi a potažmo celý koncern VW Group stále méně fandí downpsizingu. To ale již není patrné u druhé novinky, které se v brzké době dočkáme, a sice modelu RS5. I ten byl nachytán na Ringu, přičemž jeho pohon již nebude mít na starosti 4,2litrový atmosférický osmiválec, nýbrž nová přeplňovaná třílitrová jednotka.
Výkon okolo 500 koní zamíří na všechna čtyři kola, která se budou ukrývat pod vypouklými blatníky. Z nových záběrů je rovněž patrné, že dostaneme i agresivnější nárazníky či výrazné boční prahy, které budou RS5 odlišovat od zbytku nabídky. Při jízdě pak lze vsadit zejména na řezavější zvuk, který již do daleka dává najevo potenciál pod kapotou.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Jediná Čechy ve velkém nechtěná bazarová škodovka se dá pořád koupit v krásném stavu, na západě o ni stojí
před 2 hodinami - Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
před 4 hodinami - Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 5 hodinami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 7 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva