Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Alpina B5 Bi-Turbo míří do Ženevy, bude citelně rychlejší než kdy dříve
20.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Neoficiální M5 dostane znovu do vínku 4,4litrový motor V8 twin-turbo. Jeho výkon nejspíše překročí 600 koní, hmotnost sedanu ale půjde dolů.
Do zahájení ženevského autosalonu již zbývá jen něco málo přes dva týdny. Není proto překvapivé, že se na světlo světa klube stále více novinek, které můžeme na výstavišti Palexpo očekávat. Jen během dnešního rána jsme si mohli představit Lamborghini Huracán Performante a SCG003S, nyní tu pro změnu máme upoutávku oznamující příchod nové Alpiny B5 Bi-Turbo.
Tento model je předzvěstí nové M5 a stejně jako tovární stroje pochopitelně počítá s nasazením modulární architektury CLAR. Hmotnost tedy u Alpiny poletí dolů stejně, jako tomu bylo u standardní sedanu. Pod kapotou ovšem můžeme očekávat zcela opačný krok, přestože pohon dostane, tak jako u dosluhující generace, na starost přeplňovaný 4,4litrový osmiválec.
Pohonná jednotka by měla produkovat více výkonu než dosud, tedy přes 600 koní, nicméně s ohledem na zmiňovaný pokles hmotnosti lze očekávat citelně lepší jízdní dynamiku. Zrychlení z klidu na stovku stoprocentně klesne pod 4 sekundy, konkrétní čas ale nelze zatím odhadnout. Můžeme totiž jen spekulovat o tom, zda také B5 dostane stejně jako tovární M5 do vínku pohon všech kol. Možné to ovšem je, napovídalo by tomu totiž první video, kde se poladěný sedan prohání po čerstvém i namrznutém prašanu.
Bližší informace můžeme očekávat nejpozději na zmiňované Ženevě, pročež aktuálně jen dodáme, že záhy po sedanu se Alpina chystá také na odhalení modelu B5 Touring. V jeho případě přitom můžeme očekávat stejné výkony, ovšem doplněné o něco větší praktičností.
Nová Alpina B5 Bi-Turbo míří do Ženevy, pod kapotou nabídne minimálně 600 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 2 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 4 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 5 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 7 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch