Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nissan Qashqai 1,6 dCi: downsizing jako řeznictví koní
3.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Jak naznačuje Qashqai, downsizing nemusí být pouze o snížení objemu, ale také o omezování výkonu. Nissan přesto ujišťuje, že řidiči nebudou strádat.
Ortodoxní jádro příznivců atmosférických jednotek a motorů „objem-ničím-nenahradíš“ bude zásadně proti, ale v některých aspektech může mít downsizing alespoň dílčí pozitivní smysl. Třeba tak může vzniknout agregát s nižší hmotností, který napomůže vhodnějšímu rozložení hmotnosti a tím také lepším jízdním vlastnostem, a též něco, co má vyšší výkon než motor původní. Když se to ale vezme až příliš doslovně, vznikne něco jako náhrada Nissanu Qashqai s dieselovým dvoulitrem.
Ten měl výkon až 150 koní při 4 000 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 320 newtonmetrů o dva tisíce otáček dříve. A jeho náhrada? Přeplňovaná šestnáctistovka se stejným točivým momentem při nižších otáčkách (1 750 ot/min.), jenže hlavně maximálním výkonem sníženým o dvacet koní.
Nissan přesto tvrdí, že k nižší spotřebě a emisím zvládne novinka pod kapotou stejnou maximální rychlost jako 2,0 dCi. Japonská značka dosud nezveřejnila detaily k dynamice, ale nabízí jeden parametr, kde podle měření automobilky menší agregát dominuje - pružnou akceleraci z 50 na 80 km/h. Patrně ale jen na nesmyslně vysoký převodový stupeň, kde nový motor využije větší výkon v nízkých otáčkách. Jinak mu těch 20 koní prostě bude muset chybět, to se nedá zamluvit.
V kombinovaném cyklu by měla šestnáctistovka s manuální převodovkou a pohonem předních kol jezdit za 4,9 l/100 km a to je o litr lepší hodnota než u identického vozu s dvoulitrem. V příštím roce pak bude možné kombinovat tuto verzi se systémem stop-start, který má snížit spotřebu až na 4,5 litru nafty. Motor se dostane do prodeje ještě letos a cena by se měla oproti Nissanu Qashqai 2,0 dCi snížit. Zbývá už jen dořešit, co s jednotkou 1,5 dCi, která má stejnou nebo horší udávanou spotřebu, nižší výkon a už ne takovou cenovou výhodu. Co takhle snížit její objem a výkon?
Nissan Qashqai 1.6 dCi nahrazuje agregát 2.0dCi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Číňané se vší vážností nabídnou v Evropě soupeře vrcholných BMW a Mercedesů, sebevědomí mají na rozdávání
1.1.2025 - Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1.1.2025 - Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva