Nissan Power 88: automobilka chce představit 52 nových modelů během šesti let

Další den, další smělý plán. Také Nissan chce růst a hodlá pro to udělat maximum. Počítá s nárůstem tržního podílu na 8 procent, kterému má napomoci i záplava 52 nových modelů představených v následujících šesti letech.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nissan Power 88: automobilka chce představit 52 nových modelů během šesti let

28.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Nissan Power 88: automobilka chce představit 52 nových modelů během šesti let

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Další den, další smělý plán. Také Nissan chce růst a hodlá pro to udělat maximum. Počítá s nárůstem tržního podílu na 8 procent, kterému má napomoci i záplava 52 nových modelů představených v následujících šesti letech.

Teprve včera jsme vás informovali o záměru Audi prodat v roce 2020 dva miliony aut a nebylo to poprvé, co větší automobilka oznámila podobně smělý plán. S trochou nadsázky se dá říci, že s významnými nárůsty prodejů počítají prakticky všichni výrobci aut a rozhodně nezůstávají při zemi. Plán Audi lze označit ještě jako střízlivý, když prodávat o nějakých 800 tisíc aut ročně navíc po osmi letech úsilí není nereálné, takový záměr Fordu navýšit prodeje aut o 50 procent během pěti let už ale zní poněkud příliš sebevědomě. Je zatím předčasné odhadovat, zda se té či oné firmě podaří takové vize naplnit, prakticky jisti si ale můžeme být tím, že úspěšní nemohou být všichni, neboť pro tak velké množství nově prodávaných aut na světě zkrátka neexistuje trh.

Tyto domněnky navíc potvrzují další automobilky, které odhalují velmi podobné vize. Nejnověji se mezi ně zařadil japonský Nissan, který včera doslova šokoval svou novou strategií nazvanou Power 88. Z hlediska počtu nově prodaných vozů vlastně až tak omračující není, neboť automobilka počítá se získáním osmiprocentního podílu na světovém trhu s auty a dosažením osmiprocentního provozního zisku (odtud ony dvě osmičky), což by znamenalo nárůst tržního podílu o 2,2 procenta a o zvýšení provozního zisku o 1,9 procenta nad loňskou úroveň. Co ale bere dech je způsob, jakým toho chce Nissan dosáhnout.

Jeho šéf Carlos Ghosn oznámil, že firma počítá během následujících šesti let s představením jednoho nového modelu po každých šest týdnů, což dohromady znamená 52 novinek. Vzhledem k tomu, že Ghosn použil termín „all-new vehicles” a nové vozy mají zasáhnout 92 procent všech existujících automobilových tříd by nemělo jít o nějaké bezvýznamné meziroční změny, ale o skutečně nové modely, nebo alespoň výrazné facelifty. Nissan chce dále postavit 1 500 nových dealerství, představit 90 nových technologií a dosáhnout prodejů elektromobilů ve výši 1,5 milionu vozů ročně. To vše během zmíněných šesti let.

Vůbec nejvýrazněji má růst luxusní značka Infiniti, která má místo loňských 150 000 prodaných aut dosáhnout v roce 2016 prodejů ve výši 500 000 vozů (10 procent světového podílu na trhu luxusních aut) a mít v nabídce alespoň 10 modelů.

Uvidíme, do jaké míry bude tento plán realizován. Nissan totiž stejně jako všichni ostatní počítá hlavně se zvětšením své přítomnosti na trzích Číny, Indie, Ruska a Brazílie, kam se se svými smělými plány vydává i General Motors, Toyota, Volkswagen nebo i již zmíněný Ford. To jsou všechno obrovské automobilky, které podle nás nemohou růst všechny dvouciferným tempem naráz. Kolik místa vedle sebe ponechají relativně malému Nissanu ukáže čas, jeho plán Power 88 na každý pád vstupuje v platnost ihned a záplavy nových modelů bychom se tak měli dočkat co nevidět...


Nissan Power 88: automobilka chce představit 52 nových modelů během šesti let - 1 - Nissan Qashqai 01Nissan Power 88: automobilka chce představit 52 nových modelů během šesti let - 2 - Nissan 370Z 2011 04Nissan Power 88: automobilka chce představit 52 nových modelů během šesti let - 3 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 05
Qashqai, 370Z a Micra jsou tři ze současných hitovek Nissanu. Časem jich má být mnohem více...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše