Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nissan podvádí s okruhovými časy GT-R, míní u Porsche
30.9.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Nissan GT-R „vládne” Nordschleife. Takové titulky jste mohli vidět na mnoha místech. I u nás. Je to ale pravda? Porsche se nesmířilo s rolí poraženého a přišlo se svou verzí příběhu.
Sériový Nissan GT-R prý zvládne zdolat Zelené peklo za 7:29. Tvrdí Nissan a dokládá to záznamem rekordní jízdy. Prý ani Porsche GT2 na vytrénovaného borce z východu nestačí. Už dříve se objevily hlasy, že něco není tak, jak je nám tvrzeno. Ne, že bychom na to nebyli od našich politiků zvyklí, ale porovnat si výkony motorů a hmotnosti konkurentů nedá tolik práce. Kde se bere ten náskok Godzily?
Lidem od Porsche to samozřejmě nedalo spát a rozhodli se celé věci přijít na kloub. V USA potajmu zakoupili jedno GT-R, dopravili ho na Nordschleife a udělali vlastní srovnávací jízdu, kdy ho postavili proti modelům 977 Turbo a GT2. Všechny jízdy se odehrály v průběhu 2 hodin za naprosto stejných podmínek a se stejným řidičem. Walter Röhrl tentokráte dostal volno a za volant všech tří aut usedl jeden ze specialistů Porsche na vývoj podvozků, který je interně považován ze největšího znalce Severní smyčky.
Obě Porsche jela na na polozávodních pneumatikách Michelin Sport Cup, které patří k jejich standardní výbavě. I GT-R zůstalo obuto v továrnou dodaných sériových pneu. A výsledek? 7:54 pro GT-R, 7:38 911 Turbo a 7:34 pro GT2. Zatímco časy obou Porschí odpovídají i jinými testery prezentovaným výsledkům, GT-R a oficiálním časem značně zaostalo.
August Achleitner, manažer řady 911, to vysvětlil tak, že Toshio Suzuki musel při své rekordní jízdě s GT-R jet na závodních slicích. To ovšem zásadně mění situaci, sériové auto na závodních pneumatikách už není v plně sériovém stavu. Závodní obutí totiž dokáže na okruhu významně pomoci a dává jezdci nezanedbatelnou výhodu.
Když si dáme tuto infomaci dohromady s dohady o navyšování výkonu novinářských GT-R, které se nedávno objevily v souvislosti s měřeními výkonu provedených v USA, začne v hlavě vrtat brouk. Nissan GT-R bezesporu je dobré auto, ale je to opravdu ten suprhrdina mezi supersporty, jak se nám snaží Nissan namluvit?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 7 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch