Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nissan podvádí s okruhovými časy GT-R, míní u Porsche
30.9.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Nissan GT-R „vládne” Nordschleife. Takové titulky jste mohli vidět na mnoha místech. I u nás. Je to ale pravda? Porsche se nesmířilo s rolí poraženého a přišlo se svou verzí příběhu.
Sériový Nissan GT-R prý zvládne zdolat Zelené peklo za 7:29. Tvrdí Nissan a dokládá to záznamem rekordní jízdy. Prý ani Porsche GT2 na vytrénovaného borce z východu nestačí. Už dříve se objevily hlasy, že něco není tak, jak je nám tvrzeno. Ne, že bychom na to nebyli od našich politiků zvyklí, ale porovnat si výkony motorů a hmotnosti konkurentů nedá tolik práce. Kde se bere ten náskok Godzily?
Lidem od Porsche to samozřejmě nedalo spát a rozhodli se celé věci přijít na kloub. V USA potajmu zakoupili jedno GT-R, dopravili ho na Nordschleife a udělali vlastní srovnávací jízdu, kdy ho postavili proti modelům 977 Turbo a GT2. Všechny jízdy se odehrály v průběhu 2 hodin za naprosto stejných podmínek a se stejným řidičem. Walter Röhrl tentokráte dostal volno a za volant všech tří aut usedl jeden ze specialistů Porsche na vývoj podvozků, který je interně považován ze největšího znalce Severní smyčky.
Obě Porsche jela na na polozávodních pneumatikách Michelin Sport Cup, které patří k jejich standardní výbavě. I GT-R zůstalo obuto v továrnou dodaných sériových pneu. A výsledek? 7:54 pro GT-R, 7:38 911 Turbo a 7:34 pro GT2. Zatímco časy obou Porschí odpovídají i jinými testery prezentovaným výsledkům, GT-R a oficiálním časem značně zaostalo.
August Achleitner, manažer řady 911, to vysvětlil tak, že Toshio Suzuki musel při své rekordní jízdě s GT-R jet na závodních slicích. To ovšem zásadně mění situaci, sériové auto na závodních pneumatikách už není v plně sériovém stavu. Závodní obutí totiž dokáže na okruhu významně pomoci a dává jezdci nezanedbatelnou výhodu.
Když si dáme tuto infomaci dohromady s dohady o navyšování výkonu novinářských GT-R, které se nedávno objevily v souvislosti s měřeními výkonu provedených v USA, začne v hlavě vrtat brouk. Nissan GT-R bezesporu je dobré auto, ale je to opravdu ten suprhrdina mezi supersporty, jak se nám snaží Nissan namluvit?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 4 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024 - Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024 - Velké SUV Renaultu jako nové propadlo. Jako ojeté je na tom snad ještě hůř, stojí ale pakatel
2.10.2024 - Škoda pod tlakem odpískala své absurdní plány. Elektrická Octavia se odkládá, smrt spalovacích modelů též, šéfové přiznali barvu
3.10.2024 - Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva