Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nissan Pathfinder 2012: více na téma interiér, nic nového o motoru
10.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nissan se během měsíce chlubí už na druhém autosalonu novým Pathfinderem. Pořád tvrdí, že jde jen o koncept, skrývá snad něco?
Není úplně jasné, co tím japonská automobilka Nissan sleduje, ale poté, co před měsícem odhalila v Detroitu prakticky hotový model Pathfinder jako studii, dorazila s ním také na výstavu do Chicaga a opět mluví pouze o konceptu. Vůz je evidentně dokončen, ale je možné, že se stále pracuje na pohonném ústrojí. Firma pořád opakuje, že Pathfinder dostane zážehový vidlicový šestiválec ve spojení s variátorem CVT a slibuje o 25 procent nižší spotřebu ve srovnání se současným typem 4,0 V6 o výkonu 269 koní.
Minule jsme spekulovali, že Nissan využije koncernovou techniku a použije pohonnou jednotku Infiniti JX35, které má pod kapotou motor 3,5 V6 s výkonem 270 koní při 6 400 ot./min. a maximálním točivým momentem 336 Nm při 4 400 ot./min., ale pořád to také může být novější jednotka 3,7 l. Proč vlastně o modelu Pathfinder, který se od žebřinového rámu vrátil zpátky k samonosné karoserii, zase píšeme? Japonci zpřístupnili více fotek a informací k interiéru, a protože to není nijak výjimečně vzrušující čtení, probereme to expresně.
Kabina Pathfinderu je sedmimístná. Sedadla řidiče a jeho spolujezdce jsou ventilovaná a vyhřívaná. Druhá řada je dělená v poměru 60:40 a rovněž nechybí vyhřívání. Jejich konstrukce a posun v podélném směru byly navrženy tak, aby v kombinaci se široce otevřenými dveřmi nebylo nutné demontovat dětské sedačky, pokud chce někdo nastoupit úplně dozadu na sedačky třetí řady. Ty jsou dvě, takže jiné dělení než 50:50 by nedávalo smysl. Hodnoty objemu zavazadelníku podle obsazení kabiny Nissan nezveřejnil.
Japonci ovšem nezapomněli připomenout, že řidič má k dispozici bezklíčové startování, elektricky stavitelné „křeslo“, monitorování tlaku v pneumatikách, vyhřívaný volant nebo Around View Monitor poskytující 360stupňový obraz situace kolem vozu zobrazovaný pomocí monitoru a kamer. Pro posádku je dále připravené audio Bose, monitory systému DVD v opěrkách předních sedadel, třízónová klimatizace, bluetooth, připojení pro iPod a při manipulaci se zavazadly přijde vhod elektrohydraulické ovládání víka kufru.
Takže v podstatě je zde to samé, co může být v každém lépe vybaveném luxusním SUV a o to více máme důvod domnívat se, že Nissan odpoutává pozornost od buď nedokončeného, nebo narychlo přepracovávaného pohonu. Více už raději jen na fotografiích.








Exkurze po interiéru nebyla příliš objevná, dostanete jen to, co i v jiných luxusních SUV
Exteriér rovněž není neznámý, jediné, co Nissan ukrývá, je pohonná jednotka
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 2 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 3 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 5 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 6 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva