Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nissan Leaf projede závod do vrchu v Goodwoodu pozpátku. K čemu je to dobré?
26.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Snaha prezentovat elektromobily v dobrém světle se zpravidla míjí účinkem. A nebo nabírá vskutku bizarních podob, jako v tomto případě.
Goodwoodský závod do vrchu snad už odjakživa není jen místem prezentace ostrých sporťáků, k vidění je na něm kde co. Letos na něm určitě uvidíme i několik elektromobilů, však také proč ne, jen jeden ale trať projede zádí napřed - Nissan Leaf.
Nissan zřejmě zkoumal, kterak svůj elektropokus v Goodwoodu co nejvíce zviditelnit a v závodě je nejlepší něco vyhrát. S ohledem na možnosti vozu by byl horkým kandidátem na prvenství v soutěži o nejmenší dojezd na jedno „natankování”, ale to se asi automobilce nezdálo být dostatečně atraktivní. A tak si vymyslela jinou „vlastní kategorii” - jízdu pozpátku po obvyklé trati.
Vlastně to není poprvé, něco podobného už Japonci zkoušeli loni. Letos ale chtějí stanovit nový rekord trati v jízdě pozpátku a také získat zápis do Guinessovy knihy rekordů v rychlosti překonání vzdálenosti delší než 1 míle (cca 1,6 km) jízdou na zpětný chod.
Jak se zrovna tohle může Leafu povést? Inu, vůz má jediný převod, takže dokáže teoreticky (odmyslíme-li si odlišnou aerodynamiku a podobné odlišnosti) jet stejně rychle popředu jako pozadu, což běžným vozů nehrozí. Stačí odblokovat elektronický omezovač a vše je připraveno.
O pokus se postará krom Leafu také kaskadér Terry Grant, který to považuje za velkou výzvu. Nám to přijde spíše jako snaha něco vyhrát za každou cenu. Zatímco soutěžení v rychlosti obvyklou jízdou má svůj přínos pro reálný život z přinejmenším hlediska vývoje, tohle je opravdu jen prázdná show.


Nissan objevuje přednosti elektromobilů...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejčtenější články
Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
13.2.2025Nenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
13.2.2025Slavný moderátor už vyzkoušel faceliftovanou Teslu Model Y. Změn je mnohem víc, než se dosud mohlo zdát
13.2.2025V Nizozemsku už zjistili, že kruhové objezdy mohou víc škodit než pomáhat, nahrazují je zpátky klasickými křižovatkami
13.2.2025Šéf Porsche rozhodl o nacpání peněz do elektromobilů „první den v práci”. Teď si může rvát vlasy, firma po fiasku propouští tisíce lidí
14.2.2025
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.