Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nissan Leaf je jednoúčelové auto, říká jeden ze šéfů General Motors
9.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mark Reuss, prezident severoamerické divize koncernu General Motors, nešetřil kritikou na adresu elektrického Nissanu Leaf. Prý by ho nekoupil ani vlastním dětem.
Ačkoli nedávná kritika elektromobilů ze strany šéfa BMW USA byla rychle umlčena firemními strukturami, zdá se, že dodala odvahy otevřeně o tomto tématu hovořit i zástupcům dalších automobilek. Zatímco manažer BMW ale obecně zdrženlivými komentáři mířil i do vlastních řad, podobně vysoko postavený zástupce koncernu General Motors si vzal do úst především konkrétní konkurenční produkt.
Ačkoli u nás se o těchto modelech prakticky nemluví, snad s výjimkou situace, kdy Nissan Leaf pochybně zvítězil v anketě Auto roku, svádí právě tento japonský elektromobil ve Spojených státech bedlivě sledované souboje o přízeň zákazníků s Chevroletem Volt. Je to taková bitva vetřelce a predátora, tedy ať už z nich vyhraje kdokoli, my prohrajeme, navíc je poněkud úsměvná. Obou vozů se vzhledem k jejich přemrštěným cenovkám (i přes masivní státní subvence) a omezené dostupnosti prodá pár set kusů za měsíc, což je na americkém trhu hotové plivnutí do moře.
Mark Reuss z GM navíc nyní přispěchal s prohlášením, že Volt (což je v podstatě hybrid) a Leaf (což je ryzí elektromobil) vlastně nebojují o stejného zákazníka, neboť japonský vůz má mnohem omezenější využitelnost. Zní to jako pokus omluvit případnou prohru, ale s Reussem v zásadě souhlasíme.
„Leaf má pevně daný dojezd na jedno nabití a vyžaduje vybudování dodatečné infrastruktury, aby mohl být dobíjen a provozován. Vedle toho je Volt elektrickým vozem s prodlouženým dojezdem a může být jediným autem, které vlastníte. Tím Leaf být neumí. Je to hodně odlišný trh, jsou to hodně odlišná auta a úplně jiný druh zákazníka, na kterého míříme,” řekl mimo jiné Reuss minulý týden v rozhovoru pro Nashville Business Journal. Dodal navíc, že takové vozidlo by si nejenže nepořídil sám, ale nedal by jej do rukou ani vlastním dětem. „Jde o jednoúčelové auto,” dodal Reuss.
S Markem Reussem nemáme důvod nesouhlasit, naše argumentace je podobná. Nejsme si ale jisti tím, jestli Chevrolet Volt, který ve svých útrobách vyrábí elektřinu s pomocí běžného spalovacího motoru, jež pak používá pro pohon elektromotoru, který jako jediný pohání kola, o tolik chytřejší volbou. Jakkoli jde uživatelsky o řešení mnohem příznivější a obecně univerzálnější, což jsme včera podrobněji rozebírali v článku na téma plug-in hybridy od Volkswagenu, z čistě racionálního hlediska má též svá úskalí a stoprocentně neuspokojí všechna myslitelná využití automobilu této třídy.
Na každý pád jsme rádi, že se podobná diskuze konečně začíná veřejně vést. Dosud jsme měli pocit, že všichni jakoby s klapkami na očích viděli jen růžovou budoucnost, kterou elektromobily ve své dnešní podobě rozhodně nemalují.
Nissan Leaf
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 3 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 10 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 11 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva