Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nissan Leaf je jednoúčelové auto, říká jeden ze šéfů General Motors
9.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mark Reuss, prezident severoamerické divize koncernu General Motors, nešetřil kritikou na adresu elektrického Nissanu Leaf. Prý by ho nekoupil ani vlastním dětem.
Ačkoli nedávná kritika elektromobilů ze strany šéfa BMW USA byla rychle umlčena firemními strukturami, zdá se, že dodala odvahy otevřeně o tomto tématu hovořit i zástupcům dalších automobilek. Zatímco manažer BMW ale obecně zdrženlivými komentáři mířil i do vlastních řad, podobně vysoko postavený zástupce koncernu General Motors si vzal do úst především konkrétní konkurenční produkt.
Ačkoli u nás se o těchto modelech prakticky nemluví, snad s výjimkou situace, kdy Nissan Leaf pochybně zvítězil v anketě Auto roku, svádí právě tento japonský elektromobil ve Spojených státech bedlivě sledované souboje o přízeň zákazníků s Chevroletem Volt. Je to taková bitva vetřelce a predátora, tedy ať už z nich vyhraje kdokoli, my prohrajeme, navíc je poněkud úsměvná. Obou vozů se vzhledem k jejich přemrštěným cenovkám (i přes masivní státní subvence) a omezené dostupnosti prodá pár set kusů za měsíc, což je na americkém trhu hotové plivnutí do moře.
Mark Reuss z GM navíc nyní přispěchal s prohlášením, že Volt (což je v podstatě hybrid) a Leaf (což je ryzí elektromobil) vlastně nebojují o stejného zákazníka, neboť japonský vůz má mnohem omezenější využitelnost. Zní to jako pokus omluvit případnou prohru, ale s Reussem v zásadě souhlasíme.
„Leaf má pevně daný dojezd na jedno nabití a vyžaduje vybudování dodatečné infrastruktury, aby mohl být dobíjen a provozován. Vedle toho je Volt elektrickým vozem s prodlouženým dojezdem a může být jediným autem, které vlastníte. Tím Leaf být neumí. Je to hodně odlišný trh, jsou to hodně odlišná auta a úplně jiný druh zákazníka, na kterého míříme,” řekl mimo jiné Reuss minulý týden v rozhovoru pro Nashville Business Journal. Dodal navíc, že takové vozidlo by si nejenže nepořídil sám, ale nedal by jej do rukou ani vlastním dětem. „Jde o jednoúčelové auto,” dodal Reuss.
S Markem Reussem nemáme důvod nesouhlasit, naše argumentace je podobná. Nejsme si ale jisti tím, jestli Chevrolet Volt, který ve svých útrobách vyrábí elektřinu s pomocí běžného spalovacího motoru, jež pak používá pro pohon elektromotoru, který jako jediný pohání kola, o tolik chytřejší volbou. Jakkoli jde uživatelsky o řešení mnohem příznivější a obecně univerzálnější, což jsme včera podrobněji rozebírali v článku na téma plug-in hybridy od Volkswagenu, z čistě racionálního hlediska má též svá úskalí a stoprocentně neuspokojí všechna myslitelná využití automobilu této třídy.
Na každý pád jsme rádi, že se podobná diskuze konečně začíná veřejně vést. Dosud jsme měli pocit, že všichni jakoby s klapkami na očích viděli jen růžovou budoucnost, kterou elektromobily ve své dnešní podobě rozhodně nemalují.






Nissan Leaf
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 11 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321