Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nissan Juke 2012: ve jménu boje s ekologickou chimérou
22.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nízké emise oxidu uhličitého budou od příštího roku velmi vážené. Natolik, že se kalkuluje s každým gramem. Nissanu při tom počítání vyšlo, že se kvůli tomu dokonce vyplatí zhoršit dynamiku.
Už poněkolikáté upozorňujeme, co čeká automobilky od příštího roku. Evropský byrokratický aparát vydal závazné nařízení, které od ledna zprůměruje emise oxidu uhličitého celého portfolia modelů zde prodávaných značek a za každý čtvrtý a další gram navíc oproti limitu 130 g/km (ekvivalent cca 5,2 l/100 km) za každé prodané auto bude udělovat pokuty 95 Eur, v přepočtu asi 2 400 Kč.
Pokud prodáváte auta s průměrnou spotřebou sedm, osm nebo dvanáct litrů čehosi na sto, patrně se smíříte s tím, že toto dodatečné zdanění prostě přenesete na své zákazníky, nebo ušetříte na dodavatelích či kvalitě výrobku. Ale v případě, že se pohybuje těsně nad zmiňovanou hranicí, hledáte cestičky, jak z toho vybruslit.
Podobně přemýšleli také v Nissanu nad zážehovou šestnáctistovkou o výkonu 117 koní v modelu Juke s pohonem předních kol a manuální převodovkou, který v kombinovaném cyklu bral z nádrže rovných šest litrů na sto a emitoval 139 g CO2 na kilometr. Co s tím? Zavést takzvaný „optimalizační program revidující převodové poměry“.
V řeči obyčejných smrtelníků jde o delší stupně v převodovce, které automobil pouze přizpůsobí normovanému testu spotřeby a ušetří pár gramů CO2. Konkrétně 8 g/km, což je přibližně 0,4 litru na 100 km. I když bychom připustili, že těžší převody v ustáleném jízdním režimu pomůžou také reálně, podobná opatření mají na oplátku neblahý vliv na pružné zrychlení. Žádné buď a nebo ale v nabídce nebude. „Optimalizační program“ pro převodovku dostanete po náběhu výroby automaticky. Dost možná je tedy na čase vyrazit pro nový Juke ještě dříve, než se této „optimalizace” dočká. V našem testu se totiž právě vhodné zpřevodování jeho přímo řazené převodovky zdálo být jednou z devíz...
Tip: Přečtěte si náš test Nissanu Juke právě s motorem 1,6i.
Boj s každým gramem oxidu uhličitého nabírá absurdní otáčky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus