Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nissan Esflow: sportovní Leaf ve stylu BMW Z4
9.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud se vám zalíbila technika Nissanu Leaf, ale jeho styl se vám zdá být příliš usedlý, máme pro vás řešení. Jmenuje se Esflow a je konceptem elektrického sporťáku právě na bázi Leafu.
Nissan Leaf sice nedávno zvítězil v anketě o evropské auto roku, ale nemá cenu si nic nalhávat - příliš krásy z per svých designérů nepobral. Právě toto je hlavní odlišnost čerstvě představeného konceptu Esflow, který na základech téže techniky staví vůz docela jiné koncepce i míry atraktivity. A představí se kde jinde než na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.
Při sledování futuristicky pojaté karoserie Esflow se vám zejména při pohledu z profilu a zezadu chtě nechtě vybaví jediný vůz, BMW Z4 Coupe předchozí generace. Má prakticky totožné proporce i pojetí zadních partií, pouze příď je významněji odlišná. Nemíříme přitom k tomu označit Esflow za pouhý plagiát, naopak, jsme rádi, že se agresivní a přitom účelné pojetí Z4 E86 vrací na scénu.
Vzhledem karoserie ale podobnost Esflow se Z4 končí. Pod kabátkem japonského konceptu najdeme docela jinou techniku. Vůz je totiž ryzím elektromobilem, což bohužel i předurčuje jeho budoucí osud. Za současného stupně rozvoje elektrických technologií se skutečně použitelný sporťák vyrobit zkrátka nedá. Ale co není dnes, může být za pár let.
Nissan ostatně ani o technice vozu mnoho neprozradil, řekl pouze tolik, že vychází z konstrukce Leafu. Na rozdíl od něj ale dvojice elektromotorů neznámého výkonu pohánějí zadní kola, což se u sporťáku sluší a patří. Motory jsou umístěny nad osou zadních kol, přitom každý pohání jedno z kol zcela samostatně. To umožňuje dokonalou optimalizaci přenosu výkonu na každé z kol tak, aby bylo dosaženo maximální trakce na rovině i v zatáčkách.
Ačkoli Nissan zdůrazňuje podobnost s produkčním Leafem, motory Esflow jistě stejné nebudou. Vůz má totiž zrychlit na stovku za pouhých 5 sekund, což je daleko před možnostmi současného elektronissanu. Automobilka dále přidává informaci o teoretickém dojezdu až 240 kilometrů na jedno nabití, půjde ale jistě o ryzí teorii. Lépe bychom mohli reálné možnosti Esflow posoudit při znalosti kapacity akumulátorů, tu si ale výrobce zatím nechal pro sebe.
Do interiéru nám Nissan nahlédnout nedovolil, říká o něm ale, že je „čistý a otevřený” a prvky použité v kabině zohledňují nutnost úspory hmotnosti. Se stejným přístupem je ostatně postaven i zevnějšek, který kombinuje hliníkové šasí s kompozitními prvky karoserie a ochrannou klecí.
Jsme zvědavi, co přesně Esflow nabídne za techniku a jak moc reálná bude vidina jeho sériové výroby. Svou zvědavost ale ukojíme zřejmě nejdříve 1. března v Ženevě.





Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 3 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 5 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 6 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 8 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva