Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nissan Esflow: sportovní Leaf ve stylu BMW Z4
9.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud se vám zalíbila technika Nissanu Leaf, ale jeho styl se vám zdá být příliš usedlý, máme pro vás řešení. Jmenuje se Esflow a je konceptem elektrického sporťáku právě na bázi Leafu.
Nissan Leaf sice nedávno zvítězil v anketě o evropské auto roku, ale nemá cenu si nic nalhávat - příliš krásy z per svých designérů nepobral. Právě toto je hlavní odlišnost čerstvě představeného konceptu Esflow, který na základech téže techniky staví vůz docela jiné koncepce i míry atraktivity. A představí se kde jinde než na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.
Při sledování futuristicky pojaté karoserie Esflow se vám zejména při pohledu z profilu a zezadu chtě nechtě vybaví jediný vůz, BMW Z4 Coupe předchozí generace. Má prakticky totožné proporce i pojetí zadních partií, pouze příď je významněji odlišná. Nemíříme přitom k tomu označit Esflow za pouhý plagiát, naopak, jsme rádi, že se agresivní a přitom účelné pojetí Z4 E86 vrací na scénu.
Vzhledem karoserie ale podobnost Esflow se Z4 končí. Pod kabátkem japonského konceptu najdeme docela jinou techniku. Vůz je totiž ryzím elektromobilem, což bohužel i předurčuje jeho budoucí osud. Za současného stupně rozvoje elektrických technologií se skutečně použitelný sporťák vyrobit zkrátka nedá. Ale co není dnes, může být za pár let.
Nissan ostatně ani o technice vozu mnoho neprozradil, řekl pouze tolik, že vychází z konstrukce Leafu. Na rozdíl od něj ale dvojice elektromotorů neznámého výkonu pohánějí zadní kola, což se u sporťáku sluší a patří. Motory jsou umístěny nad osou zadních kol, přitom každý pohání jedno z kol zcela samostatně. To umožňuje dokonalou optimalizaci přenosu výkonu na každé z kol tak, aby bylo dosaženo maximální trakce na rovině i v zatáčkách.
Ačkoli Nissan zdůrazňuje podobnost s produkčním Leafem, motory Esflow jistě stejné nebudou. Vůz má totiž zrychlit na stovku za pouhých 5 sekund, což je daleko před možnostmi současného elektronissanu. Automobilka dále přidává informaci o teoretickém dojezdu až 240 kilometrů na jedno nabití, půjde ale jistě o ryzí teorii. Lépe bychom mohli reálné možnosti Esflow posoudit při znalosti kapacity akumulátorů, tu si ale výrobce zatím nechal pro sebe.
Do interiéru nám Nissan nahlédnout nedovolil, říká o něm ale, že je „čistý a otevřený” a prvky použité v kabině zohledňují nutnost úspory hmotnosti. Se stejným přístupem je ostatně postaven i zevnějšek, který kombinuje hliníkové šasí s kompozitními prvky karoserie a ochrannou klecí.
Jsme zvědavi, co přesně Esflow nabídne za techniku a jak moc reálná bude vidina jeho sériové výroby. Svou zvědavost ale ukojíme zřejmě nejdříve 1. března v Ženevě.





Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
před hodinouRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Ai Ogura diskvalifikován včera 14:49
- Triumph Tiger Sport 800: sportovně cestovní nebo cestovně sportovní? včera 09:07
- Bratři Marquezové dominovali neděli v Argentině 16.3.2025
- Dixon suverenním vítězem, Salač havaroval 16.3.2025
- Moto3 Piqueras vítězem, Rueda lídrem 16.3.2025
Nejnovější články
Audi se po příšerném roce zbaví 7 500 zaměstnanců. I v takové chvíli odmítá otevřeně přiznat, že jeho plány selhaly
před 2 hodinamiSituace v Mercedesu zašla už tak daleko, že motory V12 ve firmě vyrábí jeden jediný člověk, navíc ne pro ni
včeraElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraLidé, nekopejte si do aut a neojíždějte jim „ušáky”, ať už nikdy nemusím být svědkem zvěrstva, jako je toto
včeraI ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva