Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejrychlejší silniční Lotus má svou cenu, Evora 400 začíná na 2,58 milionu Kč
18.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Evropští zákazníci zaplatí za Lotus Evora 400 mezi 2,5 a 3 miliony korun a svá auta budou dostávat od srpna. Američan zaplatí 2,11 mil., Číňan 5,11 milionu.
V únoru představený Lotus Evora 400 je podle hethelské automobilky velkým faceliftem. Spousta ostatních, větších automobilek by však změny, které oproti Evoře S proběhly, za úplně novou generaci. Hledejme za tím nejspíš marketing, nicméně faktem je, že na Evoře skoro nezůstal kámen na kameni - téměř dvě třetiny všech komponentů je nových nebo upravených.
Klíčový je motor, který je oproti tomu ve verzi S citelně silnější - má 406 koní a 410 Nm. Odpovídajícím způsobem se vylepšily jízdní parametry - na stovce je Evora 400 za 4,2 vteřiny a maximálka činí 300 km/h. Základem je však stejná jednotka, 3,5litrová V6 od Toyoty. Změny se dostalo také podvozku a novinka je o 22 kg lehčí, takže firemní okruh v Hethelu zvládne za 1 min 32 s, srovnatelně s Lotusem Exige S.
Tohle všechno ale už nějaký ten pátek víme. Co se dozvídáme čerstvě, je, kolik peněz si bude Lotus za novinku účtovat. Britská cena byla stanovena na 72 tisíc liber, tedy 2,66 milionu korun, německá na 96 tisíc Eur, tedy asi 2,58 milionu korun - a právě od ní se bude odvíjet částka, za kterou zaplatí zájemce z České republiky. Také byla stanovena cena čínská a japonská; v Číně za Evoru zájemci zaplatí 1,32 milionu jüanů, tedy 5,11 milionů korun, a v Japonsku přijde tato novinka na 13,2 milionu jenů, tedy 2,58 milionu korun.
Kdy se dostane tohle auto do Orientu, není zatím známo, ale pro nás je podstatnější start v Evropě. K prvním zákazníkům by se tento stroj měl dostávat v srpnu tohoto roku. Pokud má zájem Američan, bude si muset počkat do prosince, ale zase zaplatí nejméně - 89 900 dolarů, tedy asi 2,11 milionu korun.















Faceliftovaný Lotus Evora je o kousek větší a vypadá agresivněji
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321