Nehoda osmi aut na Nordschleife poprvé na videu

Vzhledem k množství těch, kteří si i přes striktní zákaz pořizují záznamy své jízdy na Severní smyčce Nürburgringu na video, bylo jen otázkou času, než uvidíme i záznamy s nedávnou nehodou osmi aut. Tady je první z nich.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nehoda osmi aut na Nordschleife poprvé na videu

6.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Nehoda osmi aut na Nordschleife poprvé na videu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vzhledem k množství těch, kteří si i přes striktní zákaz pořizují záznamy své jízdy na Severní smyčce Nürburgringu na video, bylo jen otázkou času, než uvidíme i záznamy s nedávnou nehodou osmi aut. Tady je první z nich.

Nordschleife je sice formálně běžnou silnicí, na níž platí pravidla jinak určená pro německé dálnice (tedy sice neomezená rychlost, ale zároveň zákaz předjíždění zprava a řada dalších omezení), ve své podstatě je to ale závodní dráha. Na takové mají lidé ve zvyku zkoušet hranice možností svých i svého auta a to se zpravidla neobejde bez nehod. Zrovna ty jsou na Severní smyčce na denním pořádku a málokdy se vám poštěstí toto místo navštívit a vyhnout se mnohahodinovým prostojům způsobených odklízením a vyšetřováním rozličných, někdy bohužel i smrtelných (hlavně v případě zranitelnějších motorkářů) nehod.

Stávají se jich tam minimálně desítky týdně, některé z nich ale přesto vybočují z řady. Mezi takové patří i ta nedělní, na kterou jsme vás upozornili skrze naše fórum. Dosud byl k dispozici jediný snímek nabízející pohled na řadu pěkných, žel bohu již rozsekaných aut, teprve dnes si ale z prvního videa můžeme udělat lepší obrázek o tom, co se na Nordschleife přesně stalo.

Snímek sice zachycuje situaci až poté, co došlo k prvním srážkám, ale i tak je z něj patrné, jak dramatická tamní situace byla. Vše se totiž odehrálo na jedné z nejrychlejších částí trati po výjezdu z Adenau, která není jen rychlá, ale ve svém úvodu nabízí i několik mírných zatáček, ve kterých není třeba příliš zpomalovat, postačí ale bohatě na to, aby za ně nebylo vidět. V místě nehody rychlá auta zvládnou jet i přes 200 km/h a pokud se v takovém momentě stane něco neočekávaného, potřebujete už dost velký prostor, abyste stihli zabrzdit.

Co to znamená? Musíte co nejdříve dostat informaci, že to máte udělat a z videa je zjevné, že to tamní pořadatelé absolutně nezvládli. Na cestě se již nacházelo několik nabouraných aut a na místě již byli pořadatelé, kteří vozy odklízeli. Stihli dokonce již instalovat upozornění na blížící se nebezpečí, jak ale uvidíte sami, dali jej pouhých pár desítek metrů před nabouraná auta. A to nemohlo mnohým stačit na to, aby bezpečně zabrzdili a, jak se říká, do již havarovaných vozů „nevlítli”.

Že tomu tak bylo můžete vidět právě na videu níže. Má přes 15 minut, to podstatné v souvislosti s nedělní nehodou se ale odehrává po čase 9:30, kde vůz s kamerou vjíždí do pravé zatáčky před oním táhlým rychlým stoupáním. V čase 9:55 pak mine upozornění na blížící se nebezpečí, hned za ním ale stojí první odstavená auta. Vzniklou situaci nejlépe komentují slova řidiče: „Oh la la la la, aj aj aj aj aj...”

Kamera je umístěná za zadním oknem, a tak můžeme vidět nejen to, jak sotva dobrzďuje tento řidič, ale i řada dalších za ním, z nichž se jen některým podaří vyhnout nárazu. Spatřit lze po čase okolo 10:30 i mírný náraz věhlasného Ring Taxi nebo kolizi zlaté Corvette, jejíž následky jste mohli vidět na pondělní fotografii.

Pořadatelé u nás na každý pád mají jedno velké minus, řešili nehodu jak česká policie - blokací celé silnice a pozdním nebo žádným upozorněním. Přitom stačilo vozy odklidit ke straně a upozornit na nebezpečí stovky, ne desítky metrů předem. Toto nemohli přijíždějící řidiči bezpečně ubrzdit...


Nehoda osmi aut na Nordschleife poprvé na videu - 1 - Nehoda Nordschleife 8 aut Perex
Vzniklá situace z opačné strany

Zdroj: Motorpassion

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.