Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nedráždi kocoura bosou nohou: Jaguar XJ Supersport okusil svodidla na Nordschleife (videa)
14.8.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Podle dostupných informací šlo o oficiální „taxík”, což v souvislosti se samotnou nehodou docela překvapí. Na tomhle místě se až tak často nebourá.
O Severní smyčce německého Nürburgringu píšeme často a rádi, a to i v souvislostech, které úplné pozitivní nejsou. Jde o všemožné nehody, které jsou pro Nordschleife stejně typické jako spousta řidičských zkušeností, které na tomto místě můžete nabýt. Není to výsměch cizímu neštěstí, jde o snahu poučit se z chyb jiných - jen tohle poučení dostanete zadarmo.
Už v minulosti jsme zmiňovali, že automobilové šelmy není radno na Nordschleife dráždit, tentokrát se ale zase o takové „dělo” nejednalo, i když o žádné ořezávátko též nešlo. Hlavním aktérem přiloženého snímku je Jaguar XJ Supersport, tedy jakýsi předchůdce současného XJR, který byl vybaven pětilitrovým, kompresorem přeplňovaným osmiválcem o výkonu 510 koní. Ten na Severní smyčce slouží jako britské Ring Taxi a pokud nejde o mýlku, auto na přiložených snímcích je právě tímto továrním taxíkem.
Automobilka jej kdysi popsala jako strhující model, který pasažérům dovolí bezpečně zažít velmi ostrá kola, úplně bezpečné to ale tentokrát nebylo. Udělat chybu na Nordschleife může každý, kdykoli, za to se hlava netrhá, přece jen ale překvapí, že jistě zkušený tovární pilot udělal tak fatální chybu zrovna v tomto místě. Jde o příjezd ke známé šikaně Adenauer Forst - tam se bourá hodně, ještě přední ale ne až tak často.
Tohle místo už jsme jednou mohli vidět likvidovat Hondu Civic úplně na hadry, tehdy se ale jednalo o trochu jinou situaci. Pilot totiž ztratil plnou kontrolu nad vozem už při velmi rychlém průjezdu předchozí Fuchsröhre a v následné levé zatáčce už hobloval svodidla, jedna za dalšími. Jenže šofér Jaguaru projížděl ještě tímto místem s přehledem, jen poněkud neideální stopou. Možná k tomu měl důvod, který na videu nevidíme (předjetí nějakého auta chvíli předtím, cokoli podobného), na každý pád nezvládl nájezd a brzdění do následující pravé zatáčky. Ta přitom není příliš ostrá a nevyžaduje po předchozím zpomalení za výjezdem z Liščí nory extrémní zpomalení. Tento řidič ale snad zpanikařil, když šel evidentně na plné brzdy, pod nimiž už auto pochopitelně ztratilo ochotu zatáčet.
Výsledkem byl výlet mimo trať a boční náraz do svodidel, od kterých se velký britský kocour odrazil vcelku s lehkostí, jistě ale ne bez následků. Na prvním videu vypadá náraz opravdu jemně, na druhém je vidět, že svodidla si při této akci musela užít své.
Poučení? Na Nordschleife se dá nabourat kdekoli, i když si myslíte, že ji znáte jako své boty. Trať je pak záludná také tím, že na ní často následuje několik zatáček a už do té první musíte vjet s jasnou představou o tom, kterak bude vykružovat tu poslední. Pokud to nesvedete, může se vám průjezd jedné nebo dvou zatáček ještě povést, v té další ale už se ocitnete ve špatné rychlosti na špatné straně trati. A dnešní videa ukazují, jak špatně se pak taková situace řeší...
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 7 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025 - Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025 - VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 18:44 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 18:40 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus