Nedoufejte, dodýchala. S Lancií je definitivně amen, své roky dožije v Itálii

Dříve naznačené se stalo skutečností. Fiat už nemá s Lancií žádné velké plány - teď se zaměří na Ypsilonu v Itálii, s koncem jeho výroby vyklidí pole zcela.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nedoufejte, dodýchala. S Lancií je definitivně amen, své roky dožije v Itálii

7.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nedoufejte, dodýchala. S Lancií je definitivně amen, své roky dožije v Itálii

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dříve naznačené se stalo skutečností. Fiat už nemá s Lancií žádné velké plány - teď se zaměří na Ypsilonu v Itálii, s koncem jeho výroby vyklidí pole zcela.

Bývaly doby, kdy Lancia byla opravdu slavnou automobilkou. A zároveň i velkým inovátorem, neboť kupříkladu Theta z roku 1913 byla prvním vozem na světě, který již v rámci standardní výbavy nabízel kompletní systém palubní elektroniky. V padesátých letech minulého století pak značka představila (opět jako první) plně produkční vidlicový šestiválec, po němž následoval i motor V4. Zapomínat bychom ovšem neměli ani na úspěchy ve světové rallye, které dominoval Stratos i Delta HF Integrale.

Těmto dnům je ale definitivně konec. Už dříve více než naznačené včera zpečetil šéf koncernu Fiat Sergio Marchionne, který ve svých nových plánech pro značky koncernu FCA už Lancii ani nezmínil. Jeho nohsledi pak už jen dodali, že někdejší symbol italského Luxusu bude opravdu ještě pár let prodávat své modely na italském trhu, jakmile ovšem s rokem 2018 přijde ukončení výroby hatchbacku Ypsilon (založeného na Fiatu 500), bude k ledu uložena i samotná automobilka. Je samozřejmě možné, že přijít může nějaký zvrat - s tím ale již nikdo nepočítá.

Pro zapřísáhlé fanoušky se nyní dozajista jedná o smutnou zprávu, my však toto směřování bereme jako logické. Prodeje automobilky totiž byly mizivé, za což může především její nabídka. O originál jste v ní sotva zavadili, místo toho se jednalo o překarosované modely ostatních značek spadajících pod koncern Fiat. Kromě pětistovky se tak jednalo třeba o Chrysler 200, který se (ne)prodával jako Lancia Flavia.

Nezbývá tedy nic jiného, než se s automobilkou definitivně rozloučit. Pokud přitom hledáte světlé italské zítřky, zkuste znovu zapátrat v našem článku o dalších značkách koncernu Fiat. Takovou Alfu Romeo chce totiž Marchionne držet na živu zuby nehty, jistou budoucnost Ferrari či Maserati pak ani nemusíme komentovat.


Nedoufejte, dodýchala. S Lancií je definitivně amen, své roky dožije v Itálii - 1 - Lancia Ypsilon Elefantino 2014 prvni foto 01Nedoufejte, dodýchala. S Lancií je definitivně amen, své roky dožije v Itálii - 2 - Lancia Ypsilon Elefantino 2014 prvni foto 02Nedoufejte, dodýchala. S Lancií je definitivně amen, své roky dožije v Itálii - 3 - Lancia Ypsilon Elefantino 2014 prvni foto 03
Lancia Ypsilon je definitivní labutí písní značky. Po ukončení výroby tohoto modelu se zavřou i brány automobilky

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.