Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Naučte se řídit, vzkazuje Nissan lidem od Porsche
9.10.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Nissan se dnes oficiálně vyjádřil k nepřímému obvinění, že při rekordní jízdě modelu GT-R na Nordschleife použil nestandardní pneumatiky. A dá se to shrnout jednou větou, Nissan GT-R je potřeba umět řídit, teprve pak se z něj dá dostat maximum.
Porsche si za mořem koupilo jeden sériový Nissan GT-R a poslalo jednoho ze svých zkušebních jezdců na Nordschleife. Výsledek? Prý ani na dohled času, který dosáhl tovární jezdec Nissanu. A šéf pro 911 to okomentoval tak, že Japonci museli jet na nesériových, polozávodních gumách.
Co na to Nissan? Raději přeložím doslova, co stojí v jeho prohlášení.
„Ve shodě s praxí srovnávání výrobků, která je v průmyslu obvyklá, si jsme vědomi, že si několik automobilových výrobců zakoupilo GT-R pro vlastní testování. Stejně jako všem majitelům GT-R, i automobilovým výrobcům, kteří si GT-R zakoupí, doporučujeme dodržet doporučené postupy pro záběh auta, servisní intervaly a veškerou údržbu potřebnou pro maximální výkon jejich auta.
Kromě toho všem současným majitelům GT-R i zájemcům o koupi nabízíme kurzy řízení, které jim umožní dosáhnout na maximum schopností jejich auta. Tato nabídka samozřejmě platí také pro kteréhokoliv automobilního výrobce a my bychom doporučovali využít tuto příležitost a dozvědět se tak, jak plně využít možnosti GT-R.”
Diplomaticky tím Nissan říká, že řidič od Porsche prostě GT-R nezvládl a proto nedosáhl „správného” času.
A jak to bylo s těmi pneumatikami? Nissan tvrdí, že nemá žádný zájem o vylepšování časů na okruzích používáním nestandardních pneumatik a že celý test byl proveden na běžně nabízených pneu Dunlop SP SPORT 600 DSST CTT. Dokonce nabízí možnost prohlédnout si přesně ony gumy, na kterých byl zajet rekordní čas, u firmy Sumitomo Rubber Industries, Ltd. v Japonsku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch