Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Naftová Audi S6 a S7 nebudou, písmeno S zůstane vyhrazeno benzínu
18.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Těšili jste se na „eSková” Audi s motory TDI pod kapotou? Pak vás musíme zklamat. Automobilka tyto spekulace vyvrátila, i když silnější motory 3,0 TDI skutečně chystá.
Včera jsme vám přinesli informaci zámořského magazínu Car and Driver, podle níž se nová Audi S6 a S7 měla dočkat dieselových verzí. Ačkoli jsme nad tím jen nehnutě pokrčili rameny, neboť většina „audin” s písmenem S v označení modelu reprezentuje spíše silné cestovní než vyloženě sportovní verze, vzbudila tato zpráva poměrně velký rozruch. A pokud patříte mezi ty, které spíše vyděsila, má pro vás tento příběh dobré pokračování - naftových motorů se pod kapotami S6 ani S7 nedočkáme.
Tato spekulace byla vyvrácena přímo Audi, podle nějž zůstane písmeno S pouze silným benzinovým provedením. Oba modely se sice dočkají silnějších dieselů, které budou s to konkurovat vozům jako je BMW 535d, ponechají si ale označení A6 resp. A7. Naftovým fandům tak nadále nezbude, než si na svůj vůz přilepit část označení ze skutečných verzi S nebo RS.
Aby toho nebylo málo, víme i to, že nové diesely budou opravdu nové, současný 3,0 TDI se totiž nachází již na hranici svých možností. Potvrzení se tak dočkalo i naše očekávání, že pokud A6 nebo A7 dostanou naftový motor s výkonem vysoce přesahujícím limity toho současného, bude muset jít o zcela nový agregát.
A co můžeme očekávat pod kapotou opravdových S6 a S7? Podle dostupných zpráv by mělo jít též o nový motor 4,0 V8 s přeplňováním turbodmychadlem, který nahradí současný pětilitrový desetiválec. Pokud se tak skutečně stane, nelze hovořit o překvapení, downsizing je dnes „in” na všech frontách, silné limuzíny nevyjímaje.
Současné Audi A6 a jeho motor 3,0 TDI
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva