Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
před 6 hodinami | Petr Prokopec
Replikám obecně moc nefandíme, skutečný švédský hypersport je ale pro normálního smrtelníka něčím tak nedosažitelným, že tohle od nás má palec nahoru. Zvlášť když ve srovnání s originálem přišel na drobné.
Vlastnit sbírku supersportů není v dnešní době nic nemožného, dokonce i když jde o ty nejdražší exoty, jaké jde koupit. Jen kvůli jejich pořízení nesmíte za jejich oficiálními výrobci. A vlastně byste se jimi neměli až tak moc chlubit, jinak také místo obdivu můžete sklidit posměch. I když záležet bude na tom, komu své klenoty ukážete. Zatímco někdo nad replikami ohrnuje nos, jako kdyby šlo o podobné „fejky“, na jaké lze narazit na vietnamských tržnicích, pro jiné důkaz, že i šikovný kutil dokáže ve své garáži stvořit něco úctyhodného.
V tomto ohledu asi nejdále zachází Vietnamec Vu Van Nam a jeho parta. Tito nadšenci totiž v posledních letech prosluli jako výrobci replik těch nejúžasnějších aut světa, která by minimálně z dálky nedokázali od pravých rozeznat ani jejich tvůrci. Ostatně se jen podívejte na některé z jejich předchozích kreací, ať již jde o Bugatti Chiron, Ferrari LaFerrari či Pagani Huayra. Nově pak stojí za zrodem Koenigseggu Jesko, přičemž právě na švédské stíhačce zabrala celý rok. I proto, že stavba probíhala prakticky na koleni a při patřičně velké dílně si tak podobnou repliku může doma postavit skoro každý.
Tím ani v nejmenším nehodláme tvrdit, že by šlo o cokoli jednoduchého. Zvlášť když Van Nam měl k dispozici pouze fotografie výsledného vozu a tytéž parametry, kterými Koenigsegg zásobuje zákazníky či odbornou a laickou veřejnost. Rozhodně se však nedostal k detailním technickým nákresům, stejně jako mu Švédové neposlali seznam všech potřebných komponentů spolu s adresami dodavatelů. Ostatně v takovém případě by se stavba prodražila, zatímco v tomto případě lze mluvit víceméně o stejné částce, jakou v bazaru zaplatíte za ojetou Škodu Octavia třetí generace - vedle stamilionových cen skutečných Koenigseggů jsou to drobné.
Replika totiž využívá laminátovou karoserii a rám svařený z běžných ocelových profilů. Pohonnou jednotku pak Vietnamci vypreparovali ze staré Toyoty Corona, načež tu máme atmosférickou jedna-osmu, která jen stěží produkuje stejných 1 622 koní, za jaké je zodpovědný přeplňovaný pětilitrový osmiválec originálu spalující bioetanol. Dokud však nenastartujete, nikdo to nepozná. A třeba na takovém poli nabízí replika více zábavy, neboť skutečné Jesko byste na takové místo vzali jen stěží. I proto jsme zvědavi, s čím se Vietnamci vytasí příště.
![Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu - 1 - Koenigsegg Jesko 2021 nova sada 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu - 2 - Koenigsegg Jesko 2021 nova sada 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu - 3 - Koenigsegg Jesko 2021 nova sada 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Švédskou stíhačku můžete mít doma za pakatel, jen musíte mít velkou dílnu a dost času na stavbu repliky. S tou si pak ve finále můžete užít i více zábavy než s originálem, podívejte se na jednu takovou níže. Foto: Koenigsegg
Zdroj: NHET TV@YouTube
Bleskovky
Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
před 7 hodinamiNejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
včeraBMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Phillip Island: Honda s třetí tovární Fireblade 11:54
- Portimão test Moto3 1. den včera 21:58
- Začátek sezóny: Testy Moto2 a Moto3 v Portimao včera 19:16
- Převrat v Moto3: Závody ve zbrojení se musí zastavit včera 10:00
- KTM 125 Enduro R a 390 Enduro R: malá endura včera 08:00
Nejnovější články
Co všechno ještě Mercedes pokazí? Jeho nová třída E si utrhla ostudu v crash testu, nezareagovala na dva roky známé pravidlo
před hodinouŠéf VW ukázal, že nejenže neumí řídit firmu, neumí řídit ani auto. Kolega z vývoje ho zničil, i když měl pomalejší vůz
před 3 hodinamiBMW nabízí pro vybrané modely kola za půl milionu. V tomto případě je to jen prázdná show, drahý nesmysl
před 4 hodinamiStále víc lidí odmítá elektromobily kvůli drahému pojištění, je to další skrytý problém, o kterém se nemluví
před 6 hodinamiNadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva