Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Morgan Plus 8: výroba britského klasika na dvouminutovém videu
13.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvoumístný vůz se stále vyrábí ručně, jeho sestavení od začátku do konce zabere jeden měsíc. Tak dlouho však u obrazovky sedět nemusíte.
Plány britské značky Morgan Motor Company se rozhodně nepodobají těm, které zde v poslední době představuje. Tedy hromadným expanzím, které počítají se sebeokrajovějšími modely a zahlcením zákaznické obce. Namísto toho sází v Malvernu na exkluzivitu a především tradiční ruční výrobu, která v případě modelu Plus 8 zabere jednomu technikovi od začátku až do konce jeden měsíc. I nadále je přitom využíváno jasanové dřevo. Na rozdíl od populární dezinformace však není používáno na výrobu šasí (tedy až na model Aero 8), rám je primárně hliníkový a dřevo je pouze jeho doplňkem.
Ačkoliv se přitom využití dřeva v moderní karbonové a kevlarové době zdá být přežitkem, Morgan bez problémů splňuje evropské bezpečnostní normy. Značka dokonce udává, že při crash testech modelu Aero se jí právě díky dřevěnému šasi povedlo dosáhnout ještě lepších výsledků při čelním nárazu. Aero 8 je ovšem trochu jinou kapitolou než model Plus 8.
Dvoumístný roadster je již od roku 1968 vyráběn na základě naprosto stejných principů, které z něj aktuálně činí nejlehčí osmiválcový osobní vůz na světě. A to přesto, že oficiálně produkce skončila již v roce 2004. Na četná přání však Morgan o sedm let později přivedl model Plus 8 zpět do nabídky, přičemž rozsáhlou doplňkovou výbavou a plněním individuálních přání předčí i další britskou značku, Rolls-Royce.
Ceny startují na částce 71 000 liber (cca 2 060 000 Kč), k čemuž si ještě musíte přičíst daň. V základu za to přitom dostanete 4,8litrový osmiválec z produkce BMW vyladěný na 367 koní, který stačí na zrychlení z klidu na stovku za 4,5 sekundy a nejvyšší rychlost 250 km/h. Připlatit si pak můžete třeba za kožené čalounění, klimatizace nebo audio systém jsou ale standardem.
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 6 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý bestseller Toyoty jako praktický kombík, vedle nezměrné chvály mají jen pár výhrad
před 2 hodinami - Mercedes přiznal, že recyklace baterií není takový zázrak, jak se myslelo, nové těžby vzácných kovů bude dál třeba spousta
před 3 hodinami - Ve Francii začnou ve velkém fungovat tzv. super radary, zaznamenají až čtyři dopravní přestupky najednou
před 5 hodinami - Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 6 hodinami - Toyota stvořila moderní auto, po kterém zatoužíte. Řidičské modle přidala turbo, pohon 4x4 a vzhled legendy rallye
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 17:36 - petr_riha
- Policejní kontroly a měření 11.05. 14:12 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 11:54 - Předseda
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.05. 10:40 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.05. 08:46 - Vrooom
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.