Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Morgan Plus 8: návrat osmiválce pod kapotu „dřeváka”
24.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Na ženevském autosalonu se očekává premiéra nového Morganu Plus 8. Na auto můžete už nyní složit zálohu 580 tisíc, i když lze jen hádat, jestli bude mít V8 od Fordu nebo BMW.
Šestatřicet let existovala možnost pořídit si klasický Morgan s dřevěnou kostrou také s vidlicovým osmiválcem jako model Plus 8. Poprvé se objevil v roce 1968 s litinovou V8 Roveru o objemu 3,5 litru, což byl vlastně motor Buick o objemu 215 krychlových palců. V roce 1990 byl objem zvětšen na 3,9 litru a o šest let později už Plus 8 jezdila s agregátem 4,6 l. Na trhu ale zůstala jen do roku 2004. Prodej těchto modelů prudce klesl potom, co si legislativa ve Spojených státech vynutila airbagy, a firmě se nepodařilo získat výjimku, a osmiválec Rover navíc nebyl schopen vyhovět novým emisním předpisům.
Teď se Morgan Plus 8 vrací zpátky. Na oficiálních stránkách manufaktury o tom zatím není ani čárka, ale majitele Morganů již obdrželi zprávu společně s první fotografií vozu. Základ bude opět postaven na šasi společném s typovými řadami 4/4 a Plus 4, auto podle informací členů internetového fóra talkmorgan.com dostane ve standardu klimatizaci a za příplatek bude k dispozici také automatická převodovka. Zájemci budou moci vybírat z osmi barev karoserie a k mání budou též různé druhy dřevěných intarzií.
Základní cena auta byla pro Británii stanovena na 71 tisíc liber, což podle přepočtu dělá 2 045 000 Kč, s daní pak necelých 2,5 milionu. Pokud bude mít někdo zájem získat tento vůz ještě před oficiální prezentací, bude muset na účet poslat zálohu 20 tisíc liber. A možná bude rozumné pospíšit si, Morgan Cars odkazuje, že vznikne pouze omezená série.
Co bude pod kapotou? Hliníkové Aero 8 využívá osmiválce BMW, bylo by proto zvláštní, kdyby pocházel od jiné značky. Možné to ale je. Roadster dosud jezdil se šestiválcem Ford 3,0 l z Mondea ST220 a od listopadu to bude nový motor 3,7 V6 s výkonem 260 koní, rovněž od Fordu. Od stejného výrobce pochází také dvoulitrový čtyřválec v Plus 4, takže čistě teoreticky by to mohla být 5,0 V8 z Mustangu.

Novinka dostane vidlicový osmiválec. Sázky se přijímají na V8 od BMW nebo od Fordu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 8 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 11 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
dnesBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva