Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Montezemolo si již našel náhradu za Ferrari, šéfovat bude aerolinkám Alitalia
7.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bývalý šéf vzpínajícího se koníka rozhodně nehodlá odejít do důchodu a užívat tučného odstupného. Místo toho zkusí vrátit na výsluní italské aerolinky.
Ačkoliv bývalému šéfovi Ferrari Lucovi di Montezemolovi bylo v srpnu sedmašedesát let, životní energie má zjevně na rozdávání. Mnohý by totiž tipoval, že poté, co jej v čele značky z Maranella nahradil Sergio Marchionne, si úspěšný manažer začne užívat zaslouženého důchodu a nemalého odstupného. Místo toho však Montezemolo hodlá opět zabřednout do pracovního procesu. A rozhodně přitom nepůjde jen o nějakou čestnou funkci v dozorčí radě.
Místo toho se bývalý šéf Ferrari s největší pravděpodobností stane prezidentem italských aerolinek Alitalia. Ty sice ještě před nedávnem stály na pomezí krachu, poté však do hry vstoupila dubajská společnost Etihad, která letos v létě koupila kontrolní balík 49 procent akcií. Od té doby hledala nové vedení, přičemž zvažován byl i její šéf James Hogan. Ten však nakonec bude jmenován „jen“ viceprezidentem.
Aktuálně nic není oficiální, neboť tiskové oddělení italských aerolinek odmítlo zprávu, se kterou přišel deník Il Messaggero, jakkoliv potvrdit. Zároveň však nedošlo k jejímu vyvrácení, pročež můžeme usuzovat, že na tomto šprochu je pravdy více než trochu. Jistotu bychom měli mít do konce měsíce, kdy by Montezemolo měl být odsouhlasen akcionáři, mezi které patří také italské banky.
Možné samozřejmě je, že dojde k zamítavému stanovisku, s tím ale příliš nepočítáme. Montezemolo přivedl Ferrari k nemalé reputaci a obrovským ziskům s ohledem na množství produkce, což je něco, o čem si většina firem může nechat pouze zdát, aerolinky nevyjímaje. Akcionáři by tak byli jen sami proti sobě, kdyby do čela společnosti zvolili kohokoliv jiného.



Luca di Montezemolo se již v roce 1973 stal asistentem samotného Enza Ferrariho. Nyní bude s největší pravděpodobností šéfovat aerolinkám Alitalia
Zdroj: Il Messaggero přes Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 7 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 9 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 10 hodinamiK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
dnesŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva