Mitsuoka Orochi: ošklivý sporťák končí, rozloučí se modelem Final Edition

Japonský skoro-supersport nenabízí ani působivou jízdní dynamiku, ani výrazně přitažlivý design. Jeho výroba tak bude v září ukončena.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Mitsuoka Orochi: ošklivý sporťák končí, rozloučí se modelem Final Edition

24.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mitsuoka Orochi: ošklivý sporťák končí, rozloučí se modelem Final Edition

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonský skoro-supersport nenabízí ani působivou jízdní dynamiku, ani výrazně přitažlivý design. Jeho výroba tak bude v září ukončena.

O malosériové japonské automobilce Mitsuoka jsme se v minulosti příliš nezmiňovali. To ale svým způsobem není překvapivé, neboť produkce je zaměřena pouze na domácí trh. Imitovat má přitom hlavně britské vozy 50. a 60. let minulého století, mimo to ovšem značka v roce 2001 přišla se studií sportovního vozu Orochi. Ta nakonec o pět let později zamířila do prodeje, i přes extravagantní design však svého majitele vždy našlo přibližně sto exemplářů ročně. Asi bychom se proto neměli divit, že automobilka přistoupila k ukončení výroby.

K tomu má dojít v září, do té doby by ovšem mělo vzniknout ještě osm exemplářů série Final Edition. Pět z nich se přitom pochlubí purpurovým lakem Fuyoru, zatímco ve třech případech můžeme počítat se světlejším odstínem zvaným Gold Pearl. Všechny limitované modely pak bude zvenčí zdobit přední spoiler, dvoudílné zadní křídlo a 19palcová litá kola, zatímco dovnitř se nastěhuje dvoubarevná kůže, Alcantara a metalické doplňky.

Po stránce mechanické však již ke změnám nedošlo, což je opravdu na škodu. Přestože totiž 3,3litrový motor V6 produkuje 233 koní a 328 Nm točivého momentu, v kombinaci s pětistupňovým automatem a ne zrovna nízkou hmotností 1 580 kilogramů nelze počítat zrovna s působivou jízdní dynamikou. Akceleraci z klidu na stovku firma raději neudává, nejvyšší rychlost činí jen (typicky japonsky) omezených 180 km/h.

Po stránce cenové pak každý exemplář limitované edice vychází na 12 700 000 yenů (cca 2 464 000 Kč), což oproti standardu oceněnému na 10 500 000 JPY (2,037 milionu korun) představuje výraznější nárůst. Nepochybujeme však o tom, že těch pár excentriků se najde. Zvláště, když další příležitost již nedostanou.


Mitsuoka Orochi: ošklivý sporťák končí, rozloučí se modelem Final Edition - 1 - Mitsuoka Orochi Final Edition 01Mitsuoka Orochi: ošklivý sporťák končí, rozloučí se modelem Final Edition - 2 - Mitsuoka Orochi Final Edition 02Mitsuoka Orochi: ošklivý sporťák končí, rozloučí se modelem Final Edition - 3 - Mitsuoka Orochi Final Edition 03Mitsuoka Orochi: ošklivý sporťák končí, rozloučí se modelem Final Edition - 4 - Mitsuoka Orochi Final Edition 04Mitsuoka Orochi: ošklivý sporťák končí, rozloučí se modelem Final Edition - 5 - Mitsuoka Orochi Final Edition 05Mitsuoka Orochi: ošklivý sporťák končí, rozloučí se modelem Final Edition - 6 - Mitsuoka Orochi Final Edition 06Mitsuoka Orochi: ošklivý sporťák končí, rozloučí se modelem Final Edition - 7 - Mitsuoka Orochi Final Edition 07Mitsuoka Orochi: ošklivý sporťák končí, rozloučí se modelem Final Edition - 8 - Mitsuoka Orochi Final Edition 08Mitsuoka Orochi: ošklivý sporťák končí, rozloučí se modelem Final Edition - 9 - Mitsuoka Orochi Final Edition 09Mitsuoka Orochi: ošklivý sporťák končí, rozloučí se modelem Final Edition - 10 - Mitsuoka Orochi Final Edition 10Mitsuoka Orochi: ošklivý sporťák končí, rozloučí se modelem Final Edition - 11 - Mitsuoka Orochi Final Edition 11Mitsuoka Orochi: ošklivý sporťák končí, rozloučí se modelem Final Edition - 12 - Mitsuoka Orochi Final Edition 12
Nepříliš přesvědčivý vzhled japonského Mitsuoku Orochi doprovází horší jízdní dynamika. Není proto divu, že vůz ve výrobě končí

Zdroj: Auto Evolution

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.