Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mitsubishi XR-PHEV II: koncept pro Ženevu jen recykluje dávno viděné
25.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
„Zcela nový koncept“ dostal modernizované hybridní ústrojí, které počítá s elektromotorem o výkonu 163 koní a nereálnou spotřebou 1,7 l/100 km.
Před čtyřmi týdny japonská automobilka oznámila, že na ženevském autosalonu představí nový koncept, který je „inteligentní kombinací inženýrství, plynulosti dané vysoce výkonným elektromotorem, nízkým dopadem na životní prostředí či dynamickou agilitou a sportovním designem“. Toto prohlášení doplnily ještě zatmavené snímky, jež mnoho konkrétního neprozrazovaly. Vůz na nich se ovšem velmi nápadně podobal konceptu XR-PHEV z roku 2013, pročež jsme naznačili, že by mohlo jít o evoluční verzi.
To nyní potvrdila samotná automobilka, která poslala do světa nové fotky, na nichž si již „zcela nový koncept“ můžeme prohlédnout bez jakéhokoliv omezení, zevnitř i zvenčí. Souběžně s tím je spojeno i krátké tiskové prohlášení, jež se soustředí zejména na hybridní ústrojí. To je tvořeno spalovací jednotkou prozatím neznámého objemu, s níž je spárován nově vyvinutý elektromotor o výkonu 163 koní a baterie o kapacitě 12 kWh.
Veškeré tyto komponenty jsou usazeny nad přední nápravou, na kterou je směřován i celkový výkon. Podle automobilky by emise CO2 měly poklesnout pod 40 gramů na kilometr, což můžeme převést na nějakých 1,7 l/100 km. To rozhodně není hodnota, která by zaváněla realitou. Kromě nízké fabulované spotřeby by koncept XR-PHEV II měl být schopen jízdy čistě na elektřinu, stejně jako může přepnout na hybridní pohon. Mimo to má řidič k dispozici také režimy Battery Save a Battery Charge, kdy první počítá se šetřením energie na pozdější dobu a druhý s výraznějším dobíjením již během jízdy.
Tím nám ale stávající informace končí a my již můžeme zmínit jen rozměry, které počítají s délkou 4 490 milimetrů, šířkou 1 890 mm, výškou 1 620 mm a rozvorem 2 670 mm. Obdobné dimenze i techniku by pak měla dostat nová generace Mitsubishi Outlander PHEV, jíž koncept předchází.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Mitsubishi nakonec na ženevský autosalon nepřiveze až tak úplně nový koncept, nýbrž jen evoluční verzi XR-PHEV, kterou známe již od roku 2013
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva