Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mitsubishi XR-PHEV II: koncept pro Ženevu jen recykluje dávno viděné
25.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
„Zcela nový koncept“ dostal modernizované hybridní ústrojí, které počítá s elektromotorem o výkonu 163 koní a nereálnou spotřebou 1,7 l/100 km.
Před čtyřmi týdny japonská automobilka oznámila, že na ženevském autosalonu představí nový koncept, který je „inteligentní kombinací inženýrství, plynulosti dané vysoce výkonným elektromotorem, nízkým dopadem na životní prostředí či dynamickou agilitou a sportovním designem“. Toto prohlášení doplnily ještě zatmavené snímky, jež mnoho konkrétního neprozrazovaly. Vůz na nich se ovšem velmi nápadně podobal konceptu XR-PHEV z roku 2013, pročež jsme naznačili, že by mohlo jít o evoluční verzi.
To nyní potvrdila samotná automobilka, která poslala do světa nové fotky, na nichž si již „zcela nový koncept“ můžeme prohlédnout bez jakéhokoliv omezení, zevnitř i zvenčí. Souběžně s tím je spojeno i krátké tiskové prohlášení, jež se soustředí zejména na hybridní ústrojí. To je tvořeno spalovací jednotkou prozatím neznámého objemu, s níž je spárován nově vyvinutý elektromotor o výkonu 163 koní a baterie o kapacitě 12 kWh.
Veškeré tyto komponenty jsou usazeny nad přední nápravou, na kterou je směřován i celkový výkon. Podle automobilky by emise CO2 měly poklesnout pod 40 gramů na kilometr, což můžeme převést na nějakých 1,7 l/100 km. To rozhodně není hodnota, která by zaváněla realitou. Kromě nízké fabulované spotřeby by koncept XR-PHEV II měl být schopen jízdy čistě na elektřinu, stejně jako může přepnout na hybridní pohon. Mimo to má řidič k dispozici také režimy Battery Save a Battery Charge, kdy první počítá se šetřením energie na pozdější dobu a druhý s výraznějším dobíjením již během jízdy.
Tím nám ale stávající informace končí a my již můžeme zmínit jen rozměry, které počítají s délkou 4 490 milimetrů, šířkou 1 890 mm, výškou 1 620 mm a rozvorem 2 670 mm. Obdobné dimenze i techniku by pak měla dostat nová generace Mitsubishi Outlander PHEV, jíž koncept předchází.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.





















Mitsubishi nakonec na ženevský autosalon nepřiveze až tak úplně nový koncept, nýbrž jen evoluční verzi XR-PHEV, kterou známe již od roku 2013
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Takhle mrtvého koně Němci sedlají: Ještě loni nic nevyrábějící Číňané letos doma prodají víc aut stejného typu než všichni Němci společně
23.3.2025Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025K mání je zapomenutá francouzská silniční stíhačka v dodnes zánovním stavu, o tomhle jsme snili po pádu komunismu
24.3.2025Přepište dějiny. Nové Alfy Romeo nakonec dostanou i motor V6, třebaže původně měly být do roka jen elektrické
24.3.2025Němečtí vědci varují vedení země před elektrifikací všeho, přináší i problém, který dosud všichni ignorovali
24.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins