Mitsubishi XR-PHEV II: koncept pro Ženevu jen recykluje dávno viděné

„Zcela nový koncept“ dostal modernizované hybridní ústrojí, které počítá s elektromotorem o výkonu 163 koní a nereálnou spotřebou 1,7 l/100 km.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Mitsubishi XR-PHEV II: koncept pro Ženevu jen recykluje dávno viděné

25.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mitsubishi XR-PHEV II: koncept pro Ženevu jen recykluje dávno viděné

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

„Zcela nový koncept“ dostal modernizované hybridní ústrojí, které počítá s elektromotorem o výkonu 163 koní a nereálnou spotřebou 1,7 l/100 km.

Před čtyřmi týdny japonská automobilka oznámila, že na ženevském autosalonu představí nový koncept, který je „inteligentní kombinací inženýrství, plynulosti dané vysoce výkonným elektromotorem, nízkým dopadem na životní prostředí či dynamickou agilitou a sportovním designem“. Toto prohlášení doplnily ještě zatmavené snímky, jež mnoho konkrétního neprozrazovaly. Vůz na nich se ovšem velmi nápadně podobal konceptu XR-PHEV z roku 2013, pročež jsme naznačili, že by mohlo jít o evoluční verzi.

To nyní potvrdila samotná automobilka, která poslala do světa nové fotky, na nichž si již „zcela nový koncept“ můžeme prohlédnout bez jakéhokoliv omezení, zevnitř i zvenčí. Souběžně s tím je spojeno i krátké tiskové prohlášení, jež se soustředí zejména na hybridní ústrojí. To je tvořeno spalovací jednotkou prozatím neznámého objemu, s níž je spárován nově vyvinutý elektromotor o výkonu 163 koní a baterie o kapacitě 12 kWh.

Veškeré tyto komponenty jsou usazeny nad přední nápravou, na kterou je směřován i celkový výkon. Podle automobilky by emise CO2 měly poklesnout pod 40 gramů na kilometr, což můžeme převést na nějakých 1,7 l/100 km. To rozhodně není hodnota, která by zaváněla realitou. Kromě nízké fabulované spotřeby by koncept XR-PHEV II měl být schopen jízdy čistě na elektřinu, stejně jako může přepnout na hybridní pohon. Mimo to má řidič k dispozici také režimy Battery Save a Battery Charge, kdy první počítá se šetřením energie na pozdější dobu a druhý s výraznějším dobíjením již během jízdy.

Tím nám ale stávající informace končí a my již můžeme zmínit jen rozměry, které počítají s délkou 4 490 milimetrů, šířkou 1 890 mm, výškou 1 620 mm a rozvorem 2 670 mm. Obdobné dimenze i techniku by pak měla dostat nová generace Mitsubishi Outlander PHEV, jíž koncept předchází.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.


Mitsubishi XR-PHEV II: koncept pro Ženevu jen recykluje dávno viděné - 1 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 01Mitsubishi XR-PHEV II: koncept pro Ženevu jen recykluje dávno viděné - 2 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 02Mitsubishi XR-PHEV II: koncept pro Ženevu jen recykluje dávno viděné - 3 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 03Mitsubishi XR-PHEV II: koncept pro Ženevu jen recykluje dávno viděné - 4 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 04Mitsubishi XR-PHEV II: koncept pro Ženevu jen recykluje dávno viděné - 5 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 05Mitsubishi XR-PHEV II: koncept pro Ženevu jen recykluje dávno viděné - 6 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 06Mitsubishi XR-PHEV II: koncept pro Ženevu jen recykluje dávno viděné - 7 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 07Mitsubishi XR-PHEV II: koncept pro Ženevu jen recykluje dávno viděné - 8 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 08Mitsubishi XR-PHEV II: koncept pro Ženevu jen recykluje dávno viděné - 9 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 09Mitsubishi XR-PHEV II: koncept pro Ženevu jen recykluje dávno viděné - 10 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 10Mitsubishi XR-PHEV II: koncept pro Ženevu jen recykluje dávno viděné - 11 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 11Mitsubishi XR-PHEV II: koncept pro Ženevu jen recykluje dávno viděné - 12 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 12Mitsubishi XR-PHEV II: koncept pro Ženevu jen recykluje dávno viděné - 13 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 13Mitsubishi XR-PHEV II: koncept pro Ženevu jen recykluje dávno viděné - 14 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 14Mitsubishi XR-PHEV II: koncept pro Ženevu jen recykluje dávno viděné - 15 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 15Mitsubishi XR-PHEV II: koncept pro Ženevu jen recykluje dávno viděné - 16 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 16Mitsubishi XR-PHEV II: koncept pro Ženevu jen recykluje dávno viděné - 17 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 17Mitsubishi XR-PHEV II: koncept pro Ženevu jen recykluje dávno viděné - 18 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 18Mitsubishi XR-PHEV II: koncept pro Ženevu jen recykluje dávno viděné - 19 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 19Mitsubishi XR-PHEV II: koncept pro Ženevu jen recykluje dávno viděné - 20 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 20Mitsubishi XR-PHEV II: koncept pro Ženevu jen recykluje dávno viděné - 21 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 21
Mitsubishi nakonec na ženevský autosalon nepřiveze až tak úplně nový koncept, nýbrž jen evoluční verzi XR-PHEV, kterou známe již od roku 2013

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.