Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mitsubishi Lancer Evo XI oficiálně jako diesel-elektrický hybrid, v roce 2014
21.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Příští Lancer Evo dorazí za čtyři roky a bude skutečně hybridní. Nyní to defintiivně potvrdil prezident společnosti Mitsubishi Osamu Masuko. Bude to ale ještě vůz hodný slavného jména? Toť otázka.
Osamu Masuko toho moc neprozradil, to podstatné ale víme. „S prácemi začneme v následujícím roce a vůz by měl být hotový za tři roky,“ řekl prezident Mitsubishi. „Stanovili jsme si za cíl vyvinout sportovní auto, které bude disponovat také elektrickým pohonem.“ Další technické detaily si nechal pro sebe, ale z náznaků při rozhovoru pro britský magazín Autocar vyplývá, že to bude diesel, kterému pomůžou baterky. Důvod je nasnadě. Automobilka nařídila ústup od přeplňovaného zážehového motoru kvůli emisím.
Co to udělá se základnou fanoušků zvyklou na ostrý benzínový čtyřválec, můžeme jen hádat. Nadšení asi nebudou a spousta z nich možná konvertuje na Subaru anebo se Eva definitivně vzdají. Zároveň to ale znamená, že bude alespoň nějaké Evo. Produktový ředitel firmy Gayu Eusegi ještě loni řekl, že poptávka po podobném modelu sice přetrvává, ale Mitsubishi musí s jeho vývojem skončit kvůli změně firemní politiky orientované na elektřinou poháněné vozy. Velká vlna rozhořčených příznivců ovšem firmu donutila přehodnotit původní rozhodnutí.
Mitsubishi Lancer Evo XI by mělo mít opět pohon všech kol S-AWC (Super All Wheel Control) a předpokládá se, že směs nafty a výkonů z elektromotoru dokáže roztáhnout příští auto na stovku za méně než pět sekund. V normovaném testu spotřeby vyprodukuje maximálně 200 g oxidu uhličitého na kilometr, což odpovídá přibližně 8 litrům na 100 km. Radikální rozdíl oproti současnému vozu to tedy nebude. Evo X s dvouspojkovou převodovkou TC-SST má v papírech 10,4 l/100 km. Stojí to vůbec za to?





















Desítka nebude poslední Evo, ale je výhrou že další bude dieselové?
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Rychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 58 minutamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 3 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 4 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva