Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mitsubishi Lancer Evo XI nakonec bude, jako dieselový hybrid
21.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mtsubishi korigovalo svá předchozí prohlášení na téma Lancer Evolution. Současnou generací příběh této legendy neskončí, budoucí pojetí tohoto vozu ale bude mít s tím dnešním společného jen málo.
Mitsubishi sklidilo před pár týdny mnoho negativní publicity, když informovalo o brzkém konci příběhu Lanceru Evo. Opravdu nešlo o žádnou spekulaci, s touto informací se na ženevském autosalonu vytasil sám produktový ředitel firmy Gayu Eusegi. Ten sice konstatoval, že poptávka po podobném modelu přetrvává, ale Mitsubishi musí s jeho vývojem skončit kvůli změně firemní politiky orientované na elektřinou poháněné vozy.
Pan Eusegi byl nesporně upřímný, ale možná až příliš. S odstupem třech týdnů totiž automobilka vydala další prohlášení, pod kterým je podepsán Osamu Masuko, šéf celé firmy. Ten jednak zopakoval již dříve řečené, když konstatoval, že výroba Lanceru Evo X pokračuje dle plánu a dále dodal, že Evo XI vznikne, ale „nebude pokračovat v rozvoji dosavadní koncepce vozu.” Automobilka prý „musí najít jiný směr, kterým se řada Lancer Evolution bude vyvíjet.” Jaký to bude, to se prý odvine od aktuálního vývoje.
Prohlášení šéfa Mitsubishi je diplomatickým naznačením budoucího příchodu „jiného Eva”, konkrétní ale pan Matsuko není. Podle britského Autocaru má ovšem výrobce v technice konstrukci nového Lanceru Evo XI jasno. Vůz má pro pohon využívat naftový hybrid, který umožní splnit emisní normy při zachování tradiční přednosti vozu - vysokého výkonu ve středních otáčkách. Evo XI by s touto technikou mělo zvládnout akceleraci na stovku pod 5 sekund při emisích CO2 nedosahujících ani 200 gramů na kilometr jízdy.
Vůz by si při tom všem měl ponechat klasický pohon všech kol, tedy spalovací i elektrický motor by dodávaly vozu výkon společně a nikoli zvlášť pro každou osu, jak bývá u hybridních čtyřkolek k vidění.
Co k tomu říci? Jde o vcelku očekávaný vývoj, nebyl a není žádný důvod, aby Mitsubishi zlikvidovalo značku Evo jako takovou. Že ovšem zlikviduje produkt za ní po léta skrytý je nad slunce jasné, Evo jak jej známe dnes (nebo spíše jak jsme jej znali donedávna) už těžko kdy znovu spatří světlo světa.
Mitsubishi Lancer Evo X
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před hodinou - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 3 hodinami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 4 hodinami - Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva