Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mitsubishi Lancer Evo XI nakonec bude, jako dieselový hybrid
21.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mtsubishi korigovalo svá předchozí prohlášení na téma Lancer Evolution. Současnou generací příběh této legendy neskončí, budoucí pojetí tohoto vozu ale bude mít s tím dnešním společného jen málo.
Mitsubishi sklidilo před pár týdny mnoho negativní publicity, když informovalo o brzkém konci příběhu Lanceru Evo. Opravdu nešlo o žádnou spekulaci, s touto informací se na ženevském autosalonu vytasil sám produktový ředitel firmy Gayu Eusegi. Ten sice konstatoval, že poptávka po podobném modelu přetrvává, ale Mitsubishi musí s jeho vývojem skončit kvůli změně firemní politiky orientované na elektřinou poháněné vozy.
Pan Eusegi byl nesporně upřímný, ale možná až příliš. S odstupem třech týdnů totiž automobilka vydala další prohlášení, pod kterým je podepsán Osamu Masuko, šéf celé firmy. Ten jednak zopakoval již dříve řečené, když konstatoval, že výroba Lanceru Evo X pokračuje dle plánu a dále dodal, že Evo XI vznikne, ale „nebude pokračovat v rozvoji dosavadní koncepce vozu.” Automobilka prý „musí najít jiný směr, kterým se řada Lancer Evolution bude vyvíjet.” Jaký to bude, to se prý odvine od aktuálního vývoje.
Prohlášení šéfa Mitsubishi je diplomatickým naznačením budoucího příchodu „jiného Eva”, konkrétní ale pan Matsuko není. Podle britského Autocaru má ovšem výrobce v technice konstrukci nového Lanceru Evo XI jasno. Vůz má pro pohon využívat naftový hybrid, který umožní splnit emisní normy při zachování tradiční přednosti vozu - vysokého výkonu ve středních otáčkách. Evo XI by s touto technikou mělo zvládnout akceleraci na stovku pod 5 sekund při emisích CO2 nedosahujících ani 200 gramů na kilometr jízdy.
Vůz by si při tom všem měl ponechat klasický pohon všech kol, tedy spalovací i elektrický motor by dodávaly vozu výkon společně a nikoli zvlášť pro každou osu, jak bývá u hybridních čtyřkolek k vidění.
Co k tomu říci? Jde o vcelku očekávaný vývoj, nebyl a není žádný důvod, aby Mitsubishi zlikvidovalo značku Evo jako takovou. Že ovšem zlikviduje produkt za ní po léta skrytý je nad slunce jasné, Evo jak jej známe dnes (nebo spíše jak jsme jej znali donedávna) už těžko kdy znovu spatří světlo světa.






Mitsubishi Lancer Evo X
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 2 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 3 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 5 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva