Mitsubishi Lancer Evo XI nakonec bude, jako dieselový hybrid

Mtsubishi korigovalo svá předchozí prohlášení na téma Lancer Evolution. Současnou generací příběh této legendy neskončí, budoucí pojetí tohoto vozu ale bude mít s tím dnešním společného jen málo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Mitsubishi Lancer Evo XI nakonec bude, jako dieselový hybrid

21.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Mitsubishi Lancer Evo XI nakonec bude, jako dieselový hybrid

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mtsubishi korigovalo svá předchozí prohlášení na téma Lancer Evolution. Současnou generací příběh této legendy neskončí, budoucí pojetí tohoto vozu ale bude mít s tím dnešním společného jen málo.

Mitsubishi sklidilo před pár týdny mnoho negativní publicity, když informovalo o brzkém konci příběhu Lanceru Evo. Opravdu nešlo o žádnou spekulaci, s touto informací se na ženevském autosalonu vytasil sám produktový ředitel firmy Gayu Eusegi. Ten sice konstatoval, že poptávka po podobném modelu přetrvává, ale Mitsubishi musí s jeho vývojem skončit kvůli změně firemní politiky orientované na elektřinou poháněné vozy.

Pan Eusegi byl nesporně upřímný, ale možná až příliš. S odstupem třech týdnů totiž automobilka vydala další prohlášení, pod kterým je podepsán Osamu Masuko, šéf celé firmy. Ten jednak zopakoval již dříve řečené, když konstatoval, že výroba Lanceru Evo X pokračuje dle plánu a dále dodal, že Evo XI vznikne, ale „nebude pokračovat v rozvoji dosavadní koncepce vozu.” Automobilka prý „musí najít jiný směr, kterým se řada Lancer Evolution bude vyvíjet.” Jaký to bude, to se prý odvine od aktuálního vývoje.

Prohlášení šéfa Mitsubishi je diplomatickým naznačením budoucího příchodu „jiného Eva”, konkrétní ale pan Matsuko není. Podle britského Autocaru má ovšem výrobce v technice konstrukci nového Lanceru Evo XI jasno. Vůz má pro pohon využívat naftový hybrid, který umožní splnit emisní normy při zachování tradiční přednosti vozu - vysokého výkonu ve středních otáčkách. Evo XI by s touto technikou mělo zvládnout akceleraci na stovku pod 5 sekund při emisích CO2 nedosahujících ani 200 gramů na kilometr jízdy.

Vůz by si při tom všem měl ponechat klasický pohon všech kol, tedy spalovací i elektrický motor by dodávaly vozu výkon společně a nikoli zvlášť pro každou osu, jak bývá u hybridních čtyřkolek k vidění.

Co k tomu říci? Jde o vcelku očekávaný vývoj, nebyl a není žádný důvod, aby Mitsubishi zlikvidovalo značku Evo jako takovou. Že ovšem zlikviduje produkt za ní po léta skrytý je nad slunce jasné, Evo jak jej známe dnes (nebo spíše jak jsme jej znali donedávna) už těžko kdy znovu spatří světlo světa.


Mitsubishi Lancer Evo XI nakonec bude, jako dieselový hybrid - 1 - Mitsubishi Lancer Evo X 2011 05Mitsubishi Lancer Evo XI nakonec bude, jako dieselový hybrid - 2 - Mitsubishi Lancer Evo X 2011 06Mitsubishi Lancer Evo XI nakonec bude, jako dieselový hybrid - 3 - Mitsubishi Lancer Evo X 2011 07Mitsubishi Lancer Evo XI nakonec bude, jako dieselový hybrid - 4 - Mitsubishi Lancer Evo X 2011 08Mitsubishi Lancer Evo XI nakonec bude, jako dieselový hybrid - 5 - Mitsubishi Lancer Evo X 2011 09Mitsubishi Lancer Evo XI nakonec bude, jako dieselový hybrid - 6 - Mitsubishi Lancer Evo X 2011 12
Mitsubishi Lancer Evo X

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.