Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mitsubishi GR-HEV a CA-MiEV: hybridizace a elektrifikace Mitsu pokračuje
13.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinky letošní Ženevy mají být až z 10 % „ekologické”. Větší trochou do mlýna přispěje Mitusbishi, které do Švýcarska přiveze hned dva „zelené” koncepty.
V roce 2009 byla v Ženevě vůbec poprvé vyhrazena celá jedna sekce hybridním a elektrickým vozidlům. Letos by asi něco takového nestačilo, neboť každý desátý vystavený automobil bude podle pořadatelů inklinovat k alternativnímu zdroji pohonu. Některé značky se přitom nehodlají omezit pouze na jednoho zástupce, ale dorazí hned s vícero koncepty či produkčními modely. Mitsubishi bude patřit mezi ně - na jeho stánku najdete hybridní pick-up GR-HEV, elektrický crossover CA-MiEV i nedávno představený Outlander PHEV.
Hybridní SUV však tentokráte necháme stranou, jakkoliv nás udávaná spotřeba 1,9 l/100 km nutí ke štiplavému komentáři. Místo toho se podíváme na zoubek chystaným konceptům, kdy pick-up GR-HEV k podobným bruselským pohádkám kupodivu neinklinuje. Jeho diesel-elektrické ústrojí by totiž mělo vyžadovat každých sto kilometrů 6,4 litru paliva, což zní až překvapivě realisticky. Tedy pochopitelně s ohledem na to, co jsme zvyklí slýchat jako normovanou spotřebu teoreticky, vůz s technologií Super All Wheel Control (S-AWC) pro lepší trakci a stabilitu bude v reálu jistě žíznivější.
V případě konceptu CA-MiEV si podobné úvahy můžeme nechat pro sebe - jde o čistě elektrický crossover, a tak jeho papírová spotřeba bude prostě nulová, realitu zcela pomíjeje. Vůz, který by měl být doma hlavně v městských zástavbách (asi městské SUV, oblíbené to téma posledních let), má na jedno nabití ujet až 300 km. Zatím nevíme, jaké akumulátory by se o to měly postarat, předem ale pochybujeme o realističnosti takového dojezdu - na to by vůz v reálném světě potřeboval akumulátory, které budou příliš těžké, nebo příliš drahé.
Jistotu o parametrech obou novinek budeme mít za tři týdny na samotném autosalonu, kde by nám měla ještě přesněji přiblížit svou budoucnost. Už nyní víme, že vsadit chce hlavně elektromobily a hybridy, a to se s ohledem na limity zejména elektřinou poháněných aut nezdá být úplně realistické.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.



Mitsubishi přiveze na letošní Ženevu hned tři ekologické modely. Produkční Outlander PHEV totiž na stánku doplní koncepty GR-HEV a CA-MiEV
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 6 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 7 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 9 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 10 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11