Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mitsubishi ASX 2013: české ceny faceliftu startují na 360 tisících, za předokolku 1,6
14.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský crossover lze spřáhnout také s dieselem a systémem 4x4, platit však budete 575 000 Kč. Již tak slušná výbava se ale dočká značného rozšíření.
Pokud přijde řeč na transparentnost a přehlednost oficiálních ceníků, pak japonské značky jednoznačně válcují ty evropské (zvláště francouzské, kdy Renault Fluence má hned tři ceny, zatímco u Citroënu vám nově vrací peníze zpátky). Za příklad bychom přitom mohli považovat faceliftované Mitsubishi ASX, které v těchto dnech přichází na český trh. K mání je totiž pouze s jedním benzinovým a jedním dieselovým motorem, s nimiž přicházejí vždy tři a tři výbavy. Seznam příplatkové výbavy pak tvoří jen pět položek, přičemž ceny jsou pro všechny úrovně výbavy i obě motorizace shodné. Snadněji se tak k výsledné ceně snad ani nelze dostat.
Než se ovšem naplno ponoříme do jednotlivých položek výbav, připomeňme si, jakým změnám se japonský crossover podrobil. Přičemž ani v tomto případě nebude k jejich popisu nutné studium raketových věd. Nové jsou totiž jen nárazníky a středová konzole, zatímco zadní náprava doznala lehkého přepracování. Zbytek však již spočívá pouze v nových barvách, textiliích a odlišném tlačítku volby pohonu všech kol AWC.
Samotný systém 4x4 je pak pro další zjednodušení vyhrazen jen dieselovému motoru 1,8 DI-D o výkonu 150 koní, zatímco benzinový agregát 1,6 MIVEC pro změnu přenáší svých 117 koní jen na přední nápravu. I proto se natolik liší ceny základních modelů, které v případě zážehového motoru startují na sumě 360 tisíc korun, zatímco diesel vychází na 575 000 Kč.
Druhým důvodem rozdílu mezi cenami je také fakt, že za 360 tisíc si pořizujete výbavu Inform, která se musí obejít třeba bez dešťového a světelného senzoru, tempomatu nebo litých kol. Stačí však dorovnat 40 tisíc na výbavu Invite, na které startuje diesel, a rázem tyto prvky získáváte společně s audio systémem se šesti reproduktory či systémem start/stop. Pro benzin nejvyšší (pro diesel prostřední) úroveň výbavy Intense pak již mění lité šestnáctky za sedmnáctky a přidává zadní parkovací senzory, zatmavená okna, xenony nebo hlasové ovládání. S motorem 1,6 MIVEC vás přitom vyjde na slušných 460 000 Kč, za diesel ovšem budete muset zaplatit 636 000 Kč. Přičemž pokud vám to nestačí, máte na výběr ještě dvojí volbu.
Jednak můžete sáhnout po zmiňovaných příplatcích, kterými jsou lepší audio systémy s navigací (od 26 912 Kč do 36 794 Kč), metalický nebo perleťový lak (14 000 Kč) a sada pro zvětšení objemu zavazadlového prostoru ze 442 litrů na 488 l (3 890 Kč). Mimo to je ovšem u dieselu možné zvolit výbavu Instyle+, kdy kromě navigace můžete počítat také s panoramatickou střechou. Platit v takovém případě budete 747 000 Kč.
Veškeré podrobnosti nabízí oficiální ceník, který je pro zjednodušení rozdělen na dvě části - benzinovou (PDF 720 kB) a dieselovou (PDF 411 kB). Jedinou v nich neuvedenou položkou je přitom možnost přestavby modelu 1,6 MIVEC na LPG. Tato sada vás přitom vyjde na 31 900 Kč, přičemž záruka výrobce zůstává nadále zachována. Dojezd by se ale měl navýšit až o 550 km.








Faceliftované Mitsubishi ASX je na českém trhu k mání se dvěma motorizacemi. Levnější diesel startuje na 360 tisících, za diesel dáte minimálně 575 000 Kč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 6 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 7 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 9 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 10 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11