Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
MG 5: symbol návratu do Evropy přistižen bez špetky maskování
21.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Čínské MG buduje předvoj útoku na Evropu. Zatím jen ve Velké Británii prodává kompaktní sedan MG 6 a roadster TF, skutečným generálem v bitvě o kontinent by ale měla být nová pětka.
Čínské značky jsou v Evropě pro tuto chvíli vesměs ignorovány. Jednou z mála výjimek je MG, jejíž britský původ pomohl teď už čínské automobilce k návratu. Skutečná zkouška ohněm ale MG teprve čeká - pětidveřový hatchback s jednoduchým označením 5 nemá za úkol nic menšího, než ukrást zákazníky Focusu, Golfu, Astrě, i30... Jinak řečeno, najít své místo v segmentu, kde probíhají snad největší konkurenční boje o zákazníka.
MG 5 si s sebou již ke startu přináší jistý technický handicap, který má společný s francouzskými rivaly - přední nápravu typu MacPherson doplňují vzadu vlečená ramena spojená torzně pružnou příčkou. Je to poněkud neobvyklé rozhodnutí, protože jen nepatrně větší sedan MG 6 má vzadu multi-link a podle zkušeností britských novinářů díky tomu docela slušné jízdní vlastnosti. Pochopitelně to automaticky neznamená, že pětka nebude schopná nabídnout zajímavé zážitky pro zapálenější řidiče, ovšem méně sofistikovaná konstrukce k tomuto závěru přirozeně vybízí.
Vůz vychází ze šanghajské studie pojmenované MG 5 Concept, která byla představena letos v dubnu. Příjemného designu vzdáleně připomínajícího třídveřový Pro_Cee´d se sériové auto překvapivě vzdalo ve prospěch oblejších křivek, na druhou stranu nová pětka vůbec nevypadá marně a má daleko ke zbytku prachsprostých čínských kopií.
Technické parametry nejsou dosud známé, stejně tak i plány automobilky související s uvedením vozu do prodeje - ještě jednou připomínáme, že se díváte na „spy” fotky vozu bez kamufláže, který dosud nebyl oficiálně představen. Čínské internetové stránky nicméně tvrdí, že v Evropě se MG 5 objeví až za dvanáct měsíců a po prezentaci, která má proběhnout někdy počátkem roku 2012, se pod kapotou ukáže patnáctistovka s pětistupňovým manuálem nebo čtyřstupňovým automatem. V průběhu pár měsíců MG 5 dostane atmosférickou osmnáctistovku a pravděpodobně též ten samý motor s turbodmychadlem. O dieselu se Číňané nezmiňují a to znamená, že těch nevýhod oproti v Evropě prodávaným rivalům bude poněkud více.


Čínské MG 5 by mělo spadnout do segmentu nižší střední třídy a konkurovat vozům jako VW Golf, Ford Fosus nebo Hyundai i30
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11