Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Merkelová zřejmě EU „porazí”, pouhé odložení nových limitů CO2 ale mnoho neřeší
15.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vypadá to, že vlk se nažere, ale koza zůstane celá. Jinými slovy, limit ve výši 95 gramů CO2 na kilometr zřejmě platit bude, ale až od roku 2024.
Asi již nemusíme zmiňovat, že emisní limity nastavené Evropskou unií nejsou ani tak snahou o lepší životní prostředí, jako spíše multimiliardovým byznysem. Proti stále většímu, zjevný smysl postrádajícímu utahování opasku se ovšem otevřeně stavíme nejen my, ale už i vedení části automobilek a dokonce také někteří vrcholní politici. Svůj odpor tak již vyjádřil šéf Opelu, ke kterému se záhy přidala německá kancléřka Angela Merkelová. Ta šla dokonce tak daleko, že začala jednání o nových limitech blokovat a místo toho přišla s vlastním návrhem.
Ten ovšem není až tak radikální, přeci jen ani Merkelová nemůže ztratit tvář před „zeleným“ lobby. Namísto roku 2020, kdy by měla platit norma počítající s maximálním množstvím 95 gramů emisí CO2 na kilometr, totiž německá kancléřka navrhuje čtyřleté mezidobí, po jehož uplynutí - tedy v roce 2024 - by začala platit pravidla navržená Evropskou unií. Až poté by tedy musely automobily vykazovat průměrnou spotřebu pod 4 l/100 km, jinak mohou jejich výrobci počítat s penalizací.
Tento návrh se nepřekvapivě nesetkal s pozitivním přijetím ve Francii a Itálii, neboť pro tamní (ve Francii dokonce i částečně státem vlastněné) značky jsou prioritou především malé vozy, jež s dosažením limitů navrhovaných EU nebudou mít v laboratořích problém, naopak jim to na trzích dopřeje umělé zvýhodnění. Země galského kohouta však nakonec dozajista bude s odložením souhlasit už kvůli spolupráci francouzských automobilek s těmi německými.
Na stranu Německa se přidala také Velká Británie, ovšem pouze výměnou za podporu při hlasování o navrhovaném zmrazení bankovních bonusů, s nímž ostrovní království nesouhlasí. Dá se tedy předpokládat, že plán Angely M. nakonec projde, přičemž řešení prý politici mají nalézt během pár týdnů. Jsme tedy opravdu zvědavi, s čím nakonec přijdou.
Znovuzvolená německá kancléřka Angela Merkelová si nakonec zřejmě prosadí svou. Její návrh však počítá jen s odkladem, nikoliv zrušením nesmyslných norem
Zdroj: Autonews
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch