Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste
9.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mercedes prodlouží smlouvu s Magna Steyr na produkci vozů třídy G. Kanadsko-rakouská nadnárodní společnost ale musí snížit výrobní náklady.
Říká se, že nukleární konflikt by přežili pouze švábi a Mercedesy třídy G, akorát životaschopnost jednoho německého produktu je poněkud větší než jednoho brouka. Ani s celou generací Géčka to ale momentálně nevypadá špatně. Vůz představený v roce 1979 především pro potřeby domácí armády má nově zajištěnou budoucnost až do roku 2020.
Současná smlouva německého koncernu Daimler s nadnárodní společností Magna Steyer, která třídu G vyrábí od počátku věků, měla platit do roku 2016. Mercedes ale poslední dobou zaznamenává zvýšenou poptávku, a proto pochopitelně přemýšlí, jak ji uspokojit nejen dnes, ale také do budoucnosti. Podle internetových stránek automobilwoche.de je pokerová hra obou firem u konce a nyní stojí před podpisem nového kontraktu zaručujícího přežití G-Klasse minimálně do konce tohoto desetiletí.
Jednání se ovšem neobešla bez nepříjemných třecích ploch. Mercedes se snažil utáhnout šroubek výrobním nákladům a argumentoval zvýšením odebraných aut na 8 500 kusů ročně a v příštích letech díky armádním zakázkám dokonce až na 10 tisíc jednotek za rok. Hrozilo přitom, že výrobu přesune do své nové fabriky v Maďarsku, ale podle dostupných informací Magna ustoupila. Pomůže si přitom nákupem bývalé továrny Daewoo ve Varšavě, která kdysi patřila domácí značce FSO a momentálně náleží koncernu GM a polskému státu.
Nejpravděpodobnější scénář říká, že Magna přesune výrobu modelů Mini Countryman a Infiniti do Polska a Mercedes G zůstane (jako vlajková loď výrobce a dodavatele komponentů pro automobilový průmysl) v evropské centrále ve Štýrském Hradci.
Géčko má zajištěnou budoucnost minimálně do roku 2020 a s ohledem a neveselé scénáře příštích let bude možná ještě populárnější
Zdroj: automobilwoche.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před hodinou - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 4 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 09:32 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien