Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste

Mercedes prodlouží smlouvu s Magna Steyr na produkci vozů třídy G. Kanadsko-rakouská nadnárodní společnost ale musí snížit výrobní náklady.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste

9.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mercedes prodlouží smlouvu s Magna Steyr na produkci vozů třídy G. Kanadsko-rakouská nadnárodní společnost ale musí snížit výrobní náklady.

Říká se, že nukleární konflikt by přežili pouze švábi a Mercedesy třídy G, akorát životaschopnost jednoho německého produktu je poněkud větší než jednoho brouka. Ani s celou generací Géčka to ale momentálně nevypadá špatně. Vůz představený v roce 1979 především pro potřeby domácí armády má nově zajištěnou budoucnost až do roku 2020.

Současná smlouva německého koncernu Daimler s nadnárodní společností Magna Steyer, která třídu G vyrábí od počátku věků, měla platit do roku 2016. Mercedes ale poslední dobou zaznamenává zvýšenou poptávku, a proto pochopitelně přemýšlí, jak ji uspokojit nejen dnes, ale také do budoucnosti. Podle internetových stránek automobilwoche.de je pokerová hra obou firem u konce a nyní stojí před podpisem nového kontraktu zaručujícího přežití G-Klasse minimálně do konce tohoto desetiletí.

Jednání se ovšem neobešla bez nepříjemných třecích ploch. Mercedes se snažil utáhnout šroubek výrobním nákladům a argumentoval zvýšením odebraných aut na 8 500 kusů ročně a v příštích letech díky armádním zakázkám dokonce až na 10 tisíc jednotek za rok. Hrozilo přitom, že výrobu přesune do své nové fabriky v Maďarsku, ale podle dostupných informací Magna ustoupila. Pomůže si přitom nákupem bývalé továrny Daewoo ve Varšavě, která kdysi patřila domácí značce FSO a momentálně náleží koncernu GM a polskému státu.

Nejpravděpodobnější scénář říká, že Magna přesune výrobu modelů Mini Countryman a Infiniti do Polska a Mercedes G zůstane (jako vlajková loď výrobce a dodavatele komponentů pro automobilový průmysl) v evropské centrále ve Štýrském Hradci.


Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste - 1 - Mercedes G Edition Select 01Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste - 2 - Mercedes G Edition Select 02Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste - 3 - Mercedes G Edition Select 03Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste - 4 - Mercedes G Edition Select 04Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste - 5 - Mercedes G Edition Select 05Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste - 6 - Mercedes G Edition Select 06Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste - 7 - Mercedes G Edition Select 07Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste - 8 - Mercedes G Edition Select 08Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste - 9 - Mercedes G Edition Select 09Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste - 10 - Mercedes G Edition Select 10Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste - 11 - Mercedes G Edition Select 11Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste - 12 - Mercedes G Edition Select 12Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste - 13 - mercedes_benz_g_klasse_30jaar_05 Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste - 14 - 30_Years_GWagen_30PURMercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste - 15 - 30_Years_GWagen_Armored
Géčko má zajištěnou budoucnost minimálně do roku 2020 a s ohledem a neveselé scénáře příštích let bude možná ještě populárnější

Zdroj: automobilwoche.de

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše