Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes SL 65 AMG 2012: nové dvanáctiválcové biturbo prý již v New Yorku
12.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Před půl rokem se vážně mluvilo o konci kariéry dvanáctiválců v nové třídě SL. Teď to vypadá, že šestilitrové biturbo pořád žije a čeká jej další premiéra.
Přiznat omyl někdy může být ve výsledku i příjemné. Třeba loni v létě se sítí šířila informace od DuPont Registry o ukončení výroby dvanáctiválcových motorů pro třídu SL. Nyní se ukazuje, že to zřejmě nebyla pravda. Jak tvrdí lidé od amerického magazínu Car and Driver, od zdroje v Mercedesu získali informaci o chystané premiéře modelu SL 65 AMG vybavené agregátem V12. Vůz by měl být představen na blížící se výstavě New York Auto Show, která se koná od 6. do 15. dubna.
Až dosud jsou nejsilnějšími motory v nabídce koncernu Daimler pro novou generaci Mercedesu SL dva osmiválce, v obou případech s párem turbodmychadel. Provedení SL 500 s 4,7 V8 má 435 koní a 700 newtonmetrů, novější SL 63 AMG s 5,5 biturbo disponuje buď 537 koňmi a 800 newtonmetry anebo v silnější variantě 564 koní a 900 Nm.
Pokud se ptáte, proč by někdo s těmito čísly potřeboval ještě šestilitrové biturbo V12 s více než 600 koňskými silami (v S 65 a CL 65 má 630 k a 1000 Nm), tak to je špatně položená otázka. V těchto sférách (navíc u kupé-roadsteru, jehož konstrukce je o kompromisu mezi tuhostí, akceptovatelným kroucením a hmotností) to už není ani tak o potřebě, jako spíše možnosti moci si to dovolit a chtít to ukázat.
Zvěsti o tom, že se dvanáctiválce již nevrátí, jsou - zdá se - zažehnány. Potíž je v tom, že se to nemusí týkat Evropy. Jak je známo, automobilky od ledna platí pokuty za nadlimitní emise alias „zdanění vyšší než dovolené spotřeby“, a přestože se při extrémních cenovkách luxusních vozidel tyto položky mohou ztratit v koncové ceně pro zákazníka, firmy tohle nemůžou donekonečna přehlížet. Jedinou pozitivní věcí je, že Mercedesů SL 65 se stejně vyrobí málo a tak by i případná dotace ze strany Daimleru mohla za tu prestiž stát.
Zatím nejsilnější motor v nové generaci třídy SL je 5,5 biturbo v provedení 63 AMG
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch