Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes SL 65 AMG 2012: nové dvanáctiválcové biturbo prý již v New Yorku
12.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Před půl rokem se vážně mluvilo o konci kariéry dvanáctiválců v nové třídě SL. Teď to vypadá, že šestilitrové biturbo pořád žije a čeká jej další premiéra.
Přiznat omyl někdy může být ve výsledku i příjemné. Třeba loni v létě se sítí šířila informace od DuPont Registry o ukončení výroby dvanáctiválcových motorů pro třídu SL. Nyní se ukazuje, že to zřejmě nebyla pravda. Jak tvrdí lidé od amerického magazínu Car and Driver, od zdroje v Mercedesu získali informaci o chystané premiéře modelu SL 65 AMG vybavené agregátem V12. Vůz by měl být představen na blížící se výstavě New York Auto Show, která se koná od 6. do 15. dubna.
Až dosud jsou nejsilnějšími motory v nabídce koncernu Daimler pro novou generaci Mercedesu SL dva osmiválce, v obou případech s párem turbodmychadel. Provedení SL 500 s 4,7 V8 má 435 koní a 700 newtonmetrů, novější SL 63 AMG s 5,5 biturbo disponuje buď 537 koňmi a 800 newtonmetry anebo v silnější variantě 564 koní a 900 Nm.
Pokud se ptáte, proč by někdo s těmito čísly potřeboval ještě šestilitrové biturbo V12 s více než 600 koňskými silami (v S 65 a CL 65 má 630 k a 1000 Nm), tak to je špatně položená otázka. V těchto sférách (navíc u kupé-roadsteru, jehož konstrukce je o kompromisu mezi tuhostí, akceptovatelným kroucením a hmotností) to už není ani tak o potřebě, jako spíše možnosti moci si to dovolit a chtít to ukázat.
Zvěsti o tom, že se dvanáctiválce již nevrátí, jsou - zdá se - zažehnány. Potíž je v tom, že se to nemusí týkat Evropy. Jak je známo, automobilky od ledna platí pokuty za nadlimitní emise alias „zdanění vyšší než dovolené spotřeby“, a přestože se při extrémních cenovkách luxusních vozidel tyto položky mohou ztratit v koncové ceně pro zákazníka, firmy tohle nemůžou donekonečna přehlížet. Jedinou pozitivní věcí je, že Mercedesů SL 65 se stejně vyrobí málo a tak by i případná dotace ze strany Daimleru mohla za tu prestiž stát.
Zatím nejsilnější motor v nové generaci třídy SL je 5,5 biturbo v provedení 63 AMG
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva