Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes skutečně staví hypersport s motorem z F1. Potvrdil to a ukázal siluetu
29.9.2016 | Robert Malík | Přidat příspěvek
Aston Martin AM-RB 001 opravdu dostane konkurenci s hvězdou na kapotě, půjde o karbonový sporťák využívající technologie F1.
Když se objevily první spekulace o tom, že koncern Daimler pracuje pod kódovým označením R50 na vrcholném supersportu s využitím technologií z F1, automobilka ústy svého šéfa sportovní divize AMG Tobiase Moerse vývoj či existenci takového vozu popřela. Pravda je nicméně taková, že firma pouze takticky mlžila. Tento výjimečný stroj skutečně vzniká a Mercedes jeho existenci potvrdil v předvečer pařížského autosalonu.
„Jsem nadšen, že to můžu oficiálně potvrdit,“ řekl na tiskové konferenci šéf výzkumného a vývojového oddělení Mercedesu Thomas Weber. „AMG připravuje velkou věc. Chystáme se vytvořit výkonný hybrid obsahující technologie pohonu Formule 1. Pod vedením AMG se spojí naše sportovní divize, aby vytvořily nejefektivnější a současně nejvýkonnější a nejokázalejší vůz všech dob. Někteří by ho mohli nazvat hypersportem,“ dodal Weber.
Co lidé od Mercedesu naopak prozatím neřekli, je to, jak konkrétně bude vypadat jeho pohonné ústrojí. Člen představenstva automobilky Ola Kallenius potvrdil, že motor vyvíjí parta v britském Brixworthu, tedy ti samí lidé, kteří staví agregáty pro monoposty F1. Také proto se spekuluje o tom, že by auto mohlo mít uprostřed uložený vidlicový šestiválec o objemu 1,6 litru, akorát jeho elektronický omezovač má s ohledem na spolehlivost a životnost zasahovat dříve než v 15 tisících otáčkách.
Pochopitelně vyloučit nelze ani dříve zmiňovaný přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který by mohl dodávat výkon až 1 000 koní, stejně jako uvedená V6 je však i tohle prozatím spekulace. Co je i s ohledem na oficiálně potvrzené naopak považováno za jasnou věc, je použití elektromotorů, neví se ale, v jaké konfiguraci mají podporovat primární spalovací jednotku. Můžou pohánět přední kola, asistovat benzínovému agregátu skrze převodovku, klidně ale i obojí.
Ola Kallenius dále zdůraznil, že navzdory téměř závodnímu motoru, celokarbonové karoserie a celkově hardcore konstrukci nebude připravovaný hypersport pouhým demonstrátorem schopností Mercedesu určený na závodní okruhy, ale naopak má mít homologaci na běžné silnice. Kdy přesně auto na silnice vyjede, momentálně nevíme. Jistý je pouze rok 2017, kdy AMG slaví 50 let od svého založení.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.
Virtuální koncept Vision Gran Turismo se reálného provedení nejspíše nedočká, silueta naznačuje, že vůz bude vypadat jinak.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 5 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 7 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 8 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 10 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva