Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes S W222 2013: výroba začala, máme i fotky americké verze a nová videa
13.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Do továrny v Sindelfingenu bylo investováno 26 miliard korun. První ovoce je na světě, verze pro Spojené státy ale bude nadále vyrábět mexická Toluca.
Není tomu dlouho, co jsme zmiňovali vůbec poslední vyrobený exemplář minulé třídy S a už tu máme pro změnu vůbec první vyrobený kus generace W222. Tím se stala verze S 400 Hybrid ve stříbrné barvě, která je dokonce určena konkrétnímu zákazníkovi a nikoliv firemnímu muzeu, jako se to stalo v případě posledního kusu generace W221. Za její volant se ovšem nový majitel ihned neposadil, neboť po opuštění výrobní linky otěže vozu převzal sám šéf představenstva Dieter Zetsche.
Pro Mercedes se tímto téměř uzavřela kapitola spojená s investicemi do továrny v Sindelfingenu, kde se nová třída S vyrábí. Na 350 milionů Eur (9,1 miliardy korun) přitom vyšla značku nová karosárna, zatímco v lisovně bylo utraceno 130 milionů eur (3,38 mld. Kč) a přebudování samotné montážní linky vyšlo na 70 mil. Eur (1,82 milionu korun). Celkově by pak mělo do roku 2014 skončit v reorganizaci výroby na miliardu Eur (26 mld. Kč).
V samotném Sindelfingenu by přitom měly vznikat pouze verze určené pro Evropu a přilehlé okolí, neboť model pro Spojené státy bude tak jako verze předchozí vznikat v mexické Toluce. Výjimkou jsou samozřejmě speciální a pancéřovaná provedení, na které má monopol jen Německo. S jejich výrobou by ale zaměstnanci v Sindelfingernu rozhodně neměli mít problémy, neboť odlišnosti vůči Evropě se týkají prakticky jen jiných znaků (verze S 500 se v USA prodává jako S 550).
Trochu odlišné jsou pak i světlomety s tradičními oranžovými pozičními světly a pochopitelně i jednotky na přístrojích. Ty jsou však digitální, díky čemuž na metrický systém můžete přejít jen pouhým kliknutím tlačítka. Velmi snadno podle požadavků zákazníka se pak dá specifikovat i výbava, jejíž úrovně budou mezi Starým a Novým kontinentem rovněž odlišné. Tím ale rozdíly opravdu končí, ostatně přesvědčit se o tom sami můžete s pomocí přiložených fotek a videí, která obvykle zachycují provedení evropské, snímky ukořistěné kolegy z německého MBpassion ale do detailů zkoumají i americkou variantu.
Za volant prvního vyrobeného Mercedesu S W222 (konkrétně modelu S 400 Hybrid) se posadil šéf značky Dieter Zetsche
Americká verze se od té evropské liší pouze v detailech
Zdroje: Mercedes-Benz, Blog.Mercedes-Benz-Passion
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch