Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes S W222 2013: výroba začala, máme i fotky americké verze a nová videa
13.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Do továrny v Sindelfingenu bylo investováno 26 miliard korun. První ovoce je na světě, verze pro Spojené státy ale bude nadále vyrábět mexická Toluca.
Není tomu dlouho, co jsme zmiňovali vůbec poslední vyrobený exemplář minulé třídy S a už tu máme pro změnu vůbec první vyrobený kus generace W222. Tím se stala verze S 400 Hybrid ve stříbrné barvě, která je dokonce určena konkrétnímu zákazníkovi a nikoliv firemnímu muzeu, jako se to stalo v případě posledního kusu generace W221. Za její volant se ovšem nový majitel ihned neposadil, neboť po opuštění výrobní linky otěže vozu převzal sám šéf představenstva Dieter Zetsche.
Pro Mercedes se tímto téměř uzavřela kapitola spojená s investicemi do továrny v Sindelfingenu, kde se nová třída S vyrábí. Na 350 milionů Eur (9,1 miliardy korun) přitom vyšla značku nová karosárna, zatímco v lisovně bylo utraceno 130 milionů eur (3,38 mld. Kč) a přebudování samotné montážní linky vyšlo na 70 mil. Eur (1,82 milionu korun). Celkově by pak mělo do roku 2014 skončit v reorganizaci výroby na miliardu Eur (26 mld. Kč).
V samotném Sindelfingenu by přitom měly vznikat pouze verze určené pro Evropu a přilehlé okolí, neboť model pro Spojené státy bude tak jako verze předchozí vznikat v mexické Toluce. Výjimkou jsou samozřejmě speciální a pancéřovaná provedení, na které má monopol jen Německo. S jejich výrobou by ale zaměstnanci v Sindelfingernu rozhodně neměli mít problémy, neboť odlišnosti vůči Evropě se týkají prakticky jen jiných znaků (verze S 500 se v USA prodává jako S 550).
Trochu odlišné jsou pak i světlomety s tradičními oranžovými pozičními světly a pochopitelně i jednotky na přístrojích. Ty jsou však digitální, díky čemuž na metrický systém můžete přejít jen pouhým kliknutím tlačítka. Velmi snadno podle požadavků zákazníka se pak dá specifikovat i výbava, jejíž úrovně budou mezi Starým a Novým kontinentem rovněž odlišné. Tím ale rozdíly opravdu končí, ostatně přesvědčit se o tom sami můžete s pomocí přiložených fotek a videí, která obvykle zachycují provedení evropské, snímky ukořistěné kolegy z německého MBpassion ale do detailů zkoumají i americkou variantu.
Za volant prvního vyrobeného Mercedesu S W222 (konkrétně modelu S 400 Hybrid) se posadil šéf značky Dieter Zetsche
Americká verze se od té evropské liší pouze v detailech
Zdroje: Mercedes-Benz, Blog.Mercedes-Benz-Passion
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus