Mercedes S 2017: interiér faceliftované verze natočen bez maskování (videa)

Vlajková loď třícípé hvězdy dostane nové nárazníky či lepší displeje. Více se odehraje pod kapotou, kde lze čekat řadové šestiválce místo vidlicových.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Mercedes S 2017: interiér faceliftované verze natočen bez maskování (videa)

17.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes S 2017: interiér faceliftované verze natočen bez maskování (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vlajková loď třícípé hvězdy dostane nové nárazníky či lepší displeje. Více se odehraje pod kapotou, kde lze čekat řadové šestiválce místo vidlicových.

Třídu S s kódovým označením W222 sice v mnoha článcích stále titulujeme jako „novou”, od jejího příchodu na trh ovšem uplynuly již tři roky. Mnohý by tak zcela logicky očekával, že prodeje budou razantně klesat, nicméně pravda je taková, že Mercedes na mnoha trzích úspěšně válcuje mnohem novější BMW řady 7. Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby třícípá hvězda odložila modernizaci na pozdější dobu.

Německá automobilka ovšem nehodlá nic ponechat náhodě, pročež se faceliftovaného „eSka“ dočkáme v řádu měsíců. Konkrétní datum zatím zmíněno nebylo, nicméně Mercedes vůz tituluje jako modelový rok 2017. Ve hře je tedy jak letošní Paříž či Los Angeles, tak lednový Detroit a březnová Ženeva. Ta se jeví jako nejpravděpodobnější lokace, do karet ale Němcům vskutku nevidíme.

Není ovšem tak důležité „kdy“, jako spíše co očekávat. V interiéru se tou zásadní změnou stanou modifikace dvou 12,3palcových digitálních displejů tvořících jednolitý přístrojový štít enormních rozměrů. Dále již samotná architektura zůstává prakticky nezměněna, ostatní novinky lze tedy očekávat zejména v oblasti selekce čalounění a dekorací.

Jen na modifikaci interiéru se ovšem třícípá hvězda nezaměří, počítat máme také s náloží nové techniky pod kapotou. Ta v prvé řadě počítá s příchodem řadových šestiválců, jejichž součástí bude elektromotor navyšující výkon v nízkých otáčkách. V kombinaci se zlepšenými starty by tak spotřeba měla klesnout o 10 až 15 procent.

Další novinkou bude semi-autonomní řízení, které vzejde ze systémů letos představené třídy E. Dojde ovšem k jejich dalšímu vylepšení, pročež bychom v nižších rychlostech mohli počítat se skutečným převzetím kontroly nad vozem umělou inteligencí. Dá se ovšem předpokládat, že po nehodě Tesly Model S si Mercedes pohlídá marketing.

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.