Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes nevidí v designu nové třídy E problém, bát se naopak má konkurence
15.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka nemá obavy ze vzhledu nového Éčka, jenž se až příliš podobá třídám C a S. Obávat se prý spíše mají ti, kteří se chtějí nové třídě E postavit.
Třícípá hvězda v posledních letech dokazuje, že její designéři neoplývají kreativitou. Veškeré novinky Mercedesu jsou tak s výjimkou dimenzí v podstatě shodné, což by podle některých mohlo vést k odlivu zákazníků. Zvláště pak u nové třídy E, která jakoby z oka vypadla většímu eSku či naopak menšímu Céčku. Šéf koncernu Daimler Dr. Dieter Zetsche ovšem takové obavy nemá a dodává, že „vůz vypadá přesně tak, jak by vypadat měl, a já jsem přesvědčen, že náš stále větší úspěch - vyšší než u konkurence - je dán i designem, který tímto považuji za extrémně úspěšný“.
Dá se samozřejmě předpokládat, že trh dá zapravdu spíše automobilce než kritikům. Už jen z toho důvodu, že při bližším zkoumání se nová třída E od svých sourozenců přece jen více liší, a to hlavně důrazem na lehce konzervativnější styling. „Toto je pro nás velmi důležitý vůz, středobod naší nabídky,“ uvádí dále na adresu novinky Zetsche. Podle něj přitom třícípá hvězda „dosud nevyrobila lepší třídu E, než je tato, a po stránce konkurenceschopnosti jsem si ní velmi spokojen, tudíž věřím, že registrace tohoto modelu výrazně porostou.“
Globální šéf marketingu a prodeje Ola Kallenius pak ještě dodává, že automobilka nepočítá s odlivem majitelů stávajícího Éčka směrem k menší třídě C. Podle něj je trend spíše takový, že zákazníci chtějí od nového vozu vždy něco navíc. Pokud tedy napříště nesáhnou znovu po třídě E, pak se maximálně uchýlí k modelům GLE a GLE Coupe nebo k větší třídě S, nikoliv však k Céčku. K tomu pak šéf vývoje Dr. Thomas Weber uvedl, že „problém bude mít spíše konkurence“ než třícípá hvězda.
Uvidíme tedy, jak se prodeje nového sedanu od léta rozjedou a zda bude třída E stejně úspěšná jako větší eSko. Závěrem pak jen zmíníme v rychlosti novinky, jenž se týkají Mercedesu-AMG GT. Ten by se taktéž v letních měsících měl dočkat výkonnějšího provedení GT R, přičemž šéf divize Tobias Moers nevylučuje v dohledné době ani příchod elektrické varianty. Podle něj by totiž bylo chybou, kdyby AMG zcela zahodilo vývoj, jenž je spojen s předchozím SLS Electric Drive.


















































Nová třída E se možná až příliš podobá svým sourozencům, Mercedes v tom však problém nevidí
Zdroje: Motoring, Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 7 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 8 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 10 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 11 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11