Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes ML 500 4Matic 2012: nová třída M konečně i s osmiválcem
20.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německý koncern Daimler doplnil motorizace třídy ML o novou verzi 500 s bi-turbo osmiválcem o výkonu 408 koní.
Pokud jste dosud nutně potřebovali nejnovější třídu ML s osmiválcem, byla k mání, ale pouze v nejdražším provedení AMG s 5,5litrovým motorem přeplňovaným dvojicí turbodmychadel a výkonem 525 nebo 558 koní. Ne každý „osmiválce-chtivý” zákazník něco takového potřebuje a zrovna pro něj Mercedes nově představil poněkud mírnější alternativu.
Na rozdíl od starších pohonných jednotek i „civilizovanější“ V8 podlehla downsizingu, a tudíž byla chybějící kubatura nahrazena párem turbodmychadel. Dnešní pětistovka tak není pětilitr, ale motor o objemu 4,7 litru, která se v různých výkonových variantách montuje napříč všemi většími modelovými řadami od třídy E nahoru. V SUV ML má 408 koňských sil a nejvyšší točivý moment 600 newtonmetrů dostupných od 1 600 ot./min.
Ve spojení se standardně montovanou sedmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol 4Matic to stačí na akceleraci z místa na 100 km/h za 5,6 sekundy a elektronicky omezenou maximálku 250 km/h. Mercedes přitom uvádí průměrnou spotřebu 11,0 až 11,5 litru na 100 km, patrně v závislosti od výbavy, použitých pneumatik, případně aerodynamických doplňků.
Ačkoli vůz se v evropských cenících dosud neobjevil, Mercedes začne přijímat objednávky od 22. června. Zákazníkům vozy dodá na podzim a víme také, kolik za něj bude automobilka chtít. U našich západních sousedů to bude 75 030 Eur, v přepočtu asi 1,9 milionu korun.




Pětistovka ML je schopna i se slabším osmiválcem akcelerovat na stovku za 5,6 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Rychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 27 minutamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 2 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 4 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva