Mercedes M Coupe na novém videu dokazuje, že utáhnout zvládne až dvě tuny

Terénní kupé třícípé hvězdy bylo nachytáno při testech s tažným zařízením. Není však jisté, zda se o pohon v takové chvíli staralo 333 nebo 558 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Mercedes M Coupe na novém videu dokazuje, že utáhnout zvládne až dvě tuny

13.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes M Coupe na novém videu dokazuje, že utáhnout zvládne až dvě tuny

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Terénní kupé třícípé hvězdy bylo nachytáno při testech s tažným zařízením. Není však jisté, zda se o pohon v takové chvíli staralo 333 nebo 558 koní.

Segment terénních pseudokupátek, který svým způsobem objevilo BMW X6, se těší neobvyklé přízni publika. Proto ostatně mnichovská značka neponechala nic náhodě a na trh vypustila již druhý takový model se čtyřkou v názvu. Pozadu ovšem nechce zůstat ani třícípá hvězda. Ta letos v březnu odhalila na autosalonu v Ženevě sice jen koncept, jeho vývoj ovšem jaksepatří hrotí. Produkční verze, která ponese název ML Coupe alias třída M Coupe, bychom se tak měli dočkat již příští rok na podzim ve Frankfurtu.

Nové video nám přitom dokazuje, že kromě stylu se Mercedes-Benz zaměří také na praktičnost. K mání totiž bude také s tažným zařízením, za které lze připojit nemalý přívěs. Jeho hmotnost sice není známa, přípojné vozíky firmy U-Haul však dovedou pobrat maximálně 1 125 kg. Sami o sobě přitom váží 870 kilo, minimálně dvě tuny tedy ML Coupe utáhnout zvládne. Vše ale závisí na pohonné jednotce.

V tomto směru přitom koncepční verze užívala třílitrový šestiválec twin-turbo, který na všechna čtyři kola posílal 333 koní a 480 Nm. Zatím přitom není jasné, zda třícípá hvězda implantuje pod kapotu také menší agregáty, posun směrem vzhůru je ovšem jasný - dorazit by měla i verze ML 63 AMG Coupe, která prý kupodivu nedostane nový přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec.

Důvodem je použití platformy stávajícího Mercedesu ML, se kterou je zjevně spojen jen 5,5litrový motor V8. V tomto směru by ovšem zákazníci měli jen profitovat, neboť postarší pohonná jednotka nabízí 558 koní, zatímco ta nová je (alespoň podle dosavadních zpráv) o 48 koní slabší. Zda se však tato spekulace potvrdí či vyvrátí, to zjistíme v příštích měsících.

Zdroj: WorldCarFans

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.