Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes GLK 250 4Matic: benzinový čtyřválec poprvé pod kapotou GLK
10.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kompaktní GLK jste si dosud mohli koupit jen s benzinovým šestiválcem. Nově je za 1,1 milionu k dispozici 211 koní a sprint na stovku za 7,9 s z R4.
Je možná až neuvěřitelné, že pod kapotou Mercedesu GLK se doposud neobjevila žádná čtyřválcová benzinová pohonná jednotka. A to ani v letech 2008-2009, kdy v nabídce figurovala verze GLK 280 - i její pohon měl na starosti třílitr se šesti válci. Letos v červnu se ovšem situace změní, neboť značka s třícípou hvězdou ve znaku ohlásila příchod modelu GLK 250 4Matic. Jak přitom napovídá sám název, pod kapotou najdeme přeplňovaný dvoulitr o výkonu 211 koní, který jsme otestovali již v Mercedesu A 250, kde byl stejně jako v případě GLK doprovázen systémem start/stop a sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic Plus.
Rozdíly mezi oběma vozy samozřejmě najdeme v jízdní dynamice, do které promlouvají nejen dimenze a hmotnost, ale i fakt, že Mercedes-Benz GLK předává výkon motoru na všechna čtyři kola. Akceleraci z klidu na stovku za 7,9 sekundy se tak nemůžeme divit, stejně jako není překvapivá ani nejvyšší rychlost 215 km/h nebo normovaná kombinovaná spotřeba pohybující se v rozmezí 7,5-7,7 l/100 km.
V Německu již byla stanovena cena Mercedesu GLK 250, základní benzinovou pohonnou jednotku tak můžete pořídit již za 44 149 Eur (cca 1 104 000 Kč) včetně daně. Mezi příplatky pak můžete sáhnout po novém multimediálním systému Comand Online, který zahrnuje živé dopravní zpravodajství, výtečnou kompatibilitu pro iPhone a „displej s fotorealistickým rozlišením map“. Je přitom samozřejmé, že tato novinka ve výbavě je k mání i pro veškeré zbývající motorizace třídy GLK.
V loňském roce prošel Mercedes-Benz GLK faceliftem. Letos značka vůbec poprvé zařadila do nabídky také model s benzinovým čtyřválcem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včera - Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025 - Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin byl úspěšně operován včera 20:00
- Test v Sepangu: Alex Marquez celkovým lídrem včera 14:00
- Poločas finále v Sepangu včera 10:00
- Test Honda CB650R E-Clutch: s automatickou spojkou včera 08:00
- Po 2 dnech v Sepangu na čele Morbidelli 6.2.2025
Nejnovější články
- K mání je skoro nepoužitý luxusní osobní tank s motorem W12 původně za víc jak 14 milionů. Dnes může být váš pomalu za drobné
včera - Šéf VW před nastoupenými zaměstnanci přiznal, že na konkurenty už nestačí, vyřešit to ale nechce a možná ani neumí
včera - BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včera - Audi končí s hloupými hrátkami s diverzitou, inkluzí a genderem, a to si zaměstnanci měli říkat „krásně” Audiáni
včera - Němci u nových pneu sází na tvary známé z golfových míčků, že to nikoho nenapadlo dřív
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva